Tips om din ekonomi

Mer
4 år 3 månader sedan #1216191 av Maxjohan1983
Svar från Maxjohan1983 i ämnet Tips om din ekonomi

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1261462 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Tips om din ekonomi
Det här låter kanske inte så kul, men jag har sparat ihop MYCKET utav att bo hos min pappa som jag bara betalar 1000kr/månaden för mat, vatten, el osv och inte festa bort pengarna på cigg, alkohol eller annat. Bo hos en förälder säger jag! Fast det suger så kanske inte? xD

Min syn är att man inte ska låna ut en summa man inte kan tänka sig att ge bort, för man kanske inte ens får pengarna tillbaks... Samma sak om man spelar för pengar.
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Darcanine.
Mer
3 år 10 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1261679 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips om din ekonomi
Att inte spela för mer än 25 kr i veckan är min paroll. Spela handlar om att förlora och det är bara enstaka personer som vinner. Så satsa minimalt.
Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261723 av memphis
Svar från memphis i ämnet Tips om din ekonomi
Tyvärr kan jag inte följa ditt råd darcanine och flytta hem till nån av mina föräldrar. Har bott kortare perioder hos min mamma och det går oss båda på nerverna.
Mer
3 år 10 månader sedan #1261727 av wasp
Svar från wasp i ämnet Tips om din ekonomi
Kunde spara 1.000:- den här månaden också.
Mer
3 år 9 månader sedan #1262815 av Darcanine
Svar från Darcanine i ämnet Tips om din ekonomi
memphis, det var tråkigt att höra och jag förstår jag tycker själv att det går på mina nerver att bo med en förälder... Pengavist är det nyttigt, men själen vill bara bort ifrån deras sällskap... Så en dålig rekommendation om man känner så.