Äg din egen hälsa!

Mer
5 år 9 månader sedan #1063387 av notwoodstock
Hittade en intressant formulering i Brain World Magazine, Uppmanar till diskussion!

Artikel (på engelska)

En annan sak som stod där var:

’Utan psykisk hälsa är det ingen hälsa.*
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1063392 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Äg din egen hälsa!
Ja, varför kan vi inte förklara vad vi behöver hjälp med? Många situationer förklaras via teven, kan det förklaras på ngt annat sätt?

Jag hör ngt några sekunder, men kan inte vidareutveckla den egentliga meningen eller avsikten med den aktuella situationen?

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1063406 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Äg din egen hälsa!
Ett problem är lite att man ses som behövande vårdnadsgivare. Och inte egen inom området.

Ingenting säger att egenvård är fel, frågan ärbara vad t.ex behovet som kan hittas, är?

Jag blev nyfiken igen idag, på Appar för olika saker. Att träna hjärnan känns inte viktigt längre, när man är 60 år gammal. Men avslappning och diagnos m.m, kanske?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 9 månader sedan #1063408 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Äg din egen hälsa!
Jag har provat en mängd olika tekniker bl. a. öronakupunktur och avslappning från huvudet och nedåt tror jag? Även viss yoga. Dessa funkar bara en liten stund på mig,. Minnesträning har jag kört, det var inte riktigt så bra för mig, pga min enorma inre stress!

Ja, det är sant, vi behöver definiera behovsfrågan ytterligare? Det som är bra för en, behöver inte vara det för ngn annan?

Ja, någonstans så är agendan dold för en!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 9 månader sedan #1063411 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Äg din egen hälsa!
Jag skrev ihop en enkät förut någon gång, för LSS-boende, att fylla i.

Bl.a så kan det vara klurigt att veta grundläggande saker. Vad man kanske slåss emot ständigt, utan att se det. T.ex att man också är passiv vårdmottagare.
Mer
5 år 9 månader sedan #1063412 av memphis
Svar från memphis i ämnet Äg din egen hälsa!
body and soul