D-vitamin effektivt vid psykos+ depressioner+suicidal+ kognitiva problem+ agora!

Mer
5 år 5 månader sedan #1095403 av Richard
Jag hade alldeles för lågt D-vitamin.
75–125 nmol/l anges som optimal nivå. Jag hade endast 9 nmol/l... Nu skriver läkaren ut 2 tabletter (800 IE st) Divisun till mig. Det finns även att köpa receptfritt, men det heter nått annat, typ bara D-Vitamin.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1095418 av Nissegossen
Nissegossen hur mycket blodpudding behöver man äta för att få i sig tillräckligt med d-vitaminer?

Har ingen som helst koll prata med en som kan näringslära de borde kunna svara på din fråga. Jag tog och köpte ett kosttillägg med D-vitamin men om man tar den med med kalk kan du få förkalkade lungor avstå från kalken och numera får jag D-vitamin utskrivet av min psykiatriker samt även B-12 detta på psykiatrikers eget tänk. Jag vet sedan tidigare att det händer något i hjärnan som gör att den som tar B12 (Behepan; Gärna injektion) Det gör att man blir bättre till humöret om man får B-12 eller då Behepan.

Blodpudding stek den i skivor tillsammans med stekt fläsk ta gått om lingon på, gott

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1095875 av Richard
Ja, jag var hos doktorn i fredags o fick en lapp om att lämna nya prover, vilket jag ska göra inom kort.
Mer
5 år 5 månader sedan #1096105 av Recard2016
Mer
5 år 5 månader sedan #1096114 av Rrusheflower
Jag har köpt D-vitamin brustabletter, multivitamin brustabletter men mest köper jag c- vitamin. Men försöker ta det lugnt lite och inte ta så mycket tabletter.
  • Lester
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
5 år 5 månader sedan #1096119 av Lester
Dom där d-vitaminer som är brustabletter vad heter dom och var får man tag i dom!