Meningsfull sysselsättning?

Mer
5 år 3 veckor sedan #1138814 av notwoodstock
Jag tror meningsfull sysselsättning kan rädda tillvaron.

Vad jag är mer osäker på är vad den kan bestå av?

- Utbildning
- Terapi
- Arbete
- Hobby
- Sökande efter information

Idag vill jag bara uppmuntra till att försöka hitta något sådant. Det är inkörsporten till något stort!

Själv har jag läst om, för mig spännande:

- Andliga mål
- Kreativt
- Gemenskap

Är osäker på var jag skall börja.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138815 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Meningsfull sysselsättning?
Bra förslag! Tror ibland man ska prova bara, utan veta och sen avgöra om man ska fortsätta eller prova något annat. Det är lätt att vara rädd för att prova saker.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 3 veckor sedan #1138859 av notwoodstock
En annan sak som slog mig:

Jag läste att det finns gott om välutbildade äldre i Sverige. Oavsett vilken yrkeskompetens man besitter, så kan det vara roligt att få göra något, där man har nytta av sin kompetens.

Att jobba ideellt eller avlönat, om man har ont om pengar, kan ge glädje. Och samhället har självklart nytta av det!

Jag skulle själv gärna vilja ha något att göra, men att hitta lämplig sak är inte lätt.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138882 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Meningsfull sysselsättning?
Man kan skapa en hemsida eller ett forum. Sedan kan man göra mallar t.ex till Joomla. Jag har själv gjort några stycken varav det bästa är PH2NewMob.
Mer
5 år 3 veckor sedan #1138887 av notwoodstock
Jag själv kallade det förut, för att hitta till vad själva verksamheten skulle kunna vara.

Programmerar inte alls, längre. Grunnar inte mycket på undantag.
Mer
5 år 3 veckor sedan - 5 år 3 veckor sedan #1138955 av Utomjordingen
Jag har lagrat massor av grejer till min hobbyverksamhet så jag har mycket jag kan göra redan idag! Jag kan bygga modell bygge, löda, etsa, programmera, bygga robot, skapa musik med mera. Om cirka 1½ - 2 år har jag ännu fler saker till min hobbyverksamhet som då är komplett och som jag ska ägna mig resten av mitt liv sen. Jag sätter väl igång med verksamheten först när min kvinna slutar att jobba framöver. Min kvinna har sy som hobby och sen ska hon ägna sig åt film med videokamera också.

Just nu är det mest min Back Up Plan B som gäller... .
Last edit: 5 år 3 veckor sedan by Utomjordingen.