Har ni tips mot rädsla?

Mer
4 år 10 månader sedan #1150761 av sodergardfia
Jag känner krypande rädsla när jag är hemma. Jag bor själv. Rädslan sitter typ i armar o axlar (jag känner känslor på bestämda ställen i kropp o hjärna). Om jag blundar känns det som att något ont är på väg att hända, detsamma om jag ”vänder ryggen till”. Badrummet är särskilt otäckt. Har nästan fobi för att gå in där. Att vara bakom dörrar eller möbler känns farligt också.

Men nu till själva ämnet !
Det mesta jag gör hemma är att läsa eller vila, alltid med musik igång. Denna stillhet är inte bra mot rädslan, för då frodas den.

Så nu vill jag fråga er: HAR NI NÅGRA TIPS PÅ SYSSLOR/ANNAT JAG KAN GÖRA SOM ÄR MER AKTIVT ÄN LÄSNING? Alltså inte gå ut o promenera eller nåt, utan sånt jag kan göra INOMHUS och som är väldigt ENKELT så att jag inte ”snubblar på tröskeln ”!
Jag har nyligen börjat teckna o måla igen, så det kan jag också ta till. Men fler tips?!
Mer
4 år 10 månader sedan #1150762 av björk
Svar från björk i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Jag gillar Din avatar :vagen
Mer
4 år 10 månader sedan #1150763 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Lyssna på klassisk musik.
Mer
4 år 10 månader sedan #1150765 av björk
Svar från björk i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1150773 av sodergardfia
Geta, klassisk musik lyssnar jag på nästan hela tiden. Det är som en medicin för mig. Så det fungerar , så det var ett bra tips även om jag redan använder mig av det.

Tackar, Björk! Gillar orientaliska prinsessor o sånt, så jag valde en sån avatar !
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Admin1.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 10 månader sedan #1150779 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Hej Sodergardfia läste på en annan tråd att du minskat din medicin, i början när man minskar medicinen kan man få problem med röstbrus som sen avtar när kroppen ställt in sig på den nya dosen så de problem du har kan vara en reaktion på dos sänkningen men ge kroppen din en chans att balansera det.
Sen det du kan ägna dig åt hushållssysslor även om det inte är så roligt, läsa, sitt med ett korsord om du tycker om det, lyssna på ljudböcker.