Har ni tips mot rädsla?

Mer
4 år 10 månader sedan #1157971 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Har ni tips mot rädsla?

sodergardfia skrev: ingrid64marie, hushållssysslor är något jag definitivt måste sköta bättre, så jag kan ju ”använda” rädslan, ha den som en anledning att sköta sysslorna bättre!
Och korsord tänkte jag inte ens på som alternativ, men nu när du nämnde det inser jag att det är ju ett perfekt sätt att hålla hjärnan igång!

Admin, du har nog rätt.

Det är månader sedan jag kände ångest, men kanske har den bara bytt skepnad o blivit till skelett? För ett av ”namnen” jag gett rädslan är ”levande skelett”. Jag tror inte på allvar att det är just skelett som är här, men jag är ändå rädd att jag ska mötas av ett flinande skelett när jag tittar ut bakom hyllan vid sängen eller drar undan duschdraperiet .
Det är ju egentligen en väldigt barnslig rädsla!
Det är lite ironiskt att jag projicerar min rädsla på just skelett när min ångest kanske är undertryckt och kanske ÄR skeletten . För man brukar ju tala om ”skelett i garderoben”, hahaha


När jag hade min första psykos vid 14 så hade jag också skelett som stirrade på mig. När jag satt i TV-soffan så fanns en fåtölj till höger om denna och där satt skelettet. Det var svårt att blinka bort, utan det bara satt kvar där.
Mer
4 år 10 månader sedan #1157972 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni tips mot rädsla?
När jag gick arbetsterapeututbildningen fick vi lära oss alla ben i skelettet och alla utskott för muskler att fästa vid. Tror att det var ett riktigt skelett som vi övade på.
Mer
4 år 10 månader sedan #1157980 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Trollen måste ut i ljuset för där spricker de. Om man har mycket skrämmande tankar som "hakar" så gör man bäst i att bara skölja ner dem genom kroppen. De gör då ingen skada.
Mer
4 år 10 månader sedan #1158009 av Nissegossen
Ångesten är endast inom er, den förmår inget i verkligheten, när ni föstår att den enbart endast är inom er kan ni slappna av.

Gör aldrig vad den säger till er.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 10 månader sedan #1158182 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Har ni tips mot rädsla?

Miika skrev: Konstigt jag får mer ångest med Stesolid än utan har jag kommit på. Hur är det möjligt?

Vissa får motsatt effekt av benso. Kallas för paradoxaleffekt
Mer
4 år 10 månader sedan #1158183 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Vilka har mest ångest i längden? Jo, de som ständigt tar bensodiazepiner.