Har ni tips mot rädsla?

Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1150967 av sodergardfia
ingrid64marie, hushållssysslor är något jag definitivt måste sköta bättre, så jag kan ju ”använda” rädslan, ha den som en anledning att sköta sysslorna bättre!
Och korsord tänkte jag inte ens på som alternativ, men nu när du nämnde det inser jag att det är ju ett perfekt sätt att hålla hjärnan igång!

Admin, du har nog rätt.

Det är månader sedan jag kände ångest, men kanske har den bara bytt skepnad o blivit till skelett? För ett av ”namnen” jag gett rädslan är ”levande skelett”. Jag tror inte på allvar att det är just skelett som är här, men jag är ändå rädd att jag ska mötas av ett flinande skelett när jag tittar ut bakom hyllan vid sängen eller drar undan duschdraperiet .
Det är ju egentligen en väldigt barnslig rädsla!
Det är lite ironiskt att jag projicerar min rädsla på just skelett när min ångest kanske är undertryckt och kanske ÄR skeletten . För man brukar ju tala om ”skelett i garderoben”, hahaha
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 10 månader sedan #1155932 av Skellington
När jag blir rädd lyssnar jag på musik eller kollar på yt. I förebyggande syfte motion, exponering, dvs våga upplevelser och att äta någorlunda nyttigt har hjälpt en del. Förutom medsen då.
Mer
4 år 10 månader sedan #1155949 av Richard
Svar från Richard i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Jag gick hos en KBT-terapeut mot ångest o social rädsla. I.o.f. var KBT:n blandat med lite mumbojumbo. Men nått som hjälpte var att jag fick lära mig akupressur o det hjälpte lite mot ångest. Det är jättesvårt att förklara hur, men det finns säkert guider på nätet. Det är sånt man kan göra "osynligt" var som helst, typ massera en viss del av handen o tänka på nått man tycker om.
Mer
4 år 10 månader sedan #1157862 av Skellington
Bästa tipset jag har fått är att inte vara rädd, ba lägga ner hela grejen att vara rädd.
Mer
4 år 10 månader sedan #1157871 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Har ni tips mot rädsla?
Jag har ibland en orm under sängen tror mitt undermedvetna så jag vågar inte sticka foten utanför kanten. Såklart finns ingen orm där.
Mer
4 år 10 månader sedan - 4 år 10 månader sedan #1157891 av Nissegossen
Rädsla är förknippat ångest en tusentals år gammal kur mot ångest är att bränna lagerblad

stegforhalsa.se/bekampa-angest-med-en-ur...ig-kur-pa-lagerblad/

Samt även är att du är rädd, visa inte din rädsla

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 10 månader sedan by Nissegossen.