Tankarna styr mitt mående

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183142 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankarna styr mitt mående
Orsaken till schizofreni kan spåras så långt ner i barndomen att man inte kan minnas det medvetet. Det kan vara en outhärdlig själslig smärta som man inte kan komma över. Man fastnar någon gång i första levnadsåret. Det kan vara anknytningen till föräldrarna som fallerar. Nu förstår jag att jag får alla med biologisk inriktning på mig. Men jag kommer från den psykodynamiska traditionen.
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Geta.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183146 av Loni
Svar från Loni i ämnet Tankarna styr mitt mående
Det är sant Geta jag minns. Jag hade fantasivänner.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183157 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankarna styr mitt mående
Antingen är man rädd för sina känslor eller också är man rädd för sin svaghet.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183159 av Klanggedin
Man ska ta vad forskarna säger på allvar.. Psykisk sjukdom och inte minst schizofreni är GENETISKT. Det betyder att ens förfäder har burit på förutsättningar som lönat sig men som hos er uttryckt sig i vad man i modern tid kallar psykos eller schizofreni. Man får anta att det många miljoner års utveckling som evolution innebär inte fört med sig saker av ondo utan att man får uppskatta sin individualitet utifrån sina rådande omständigheter..
Mer
4 år 7 månader sedan #1183161 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankarna styr mitt mående
Det kan finnas trauman i släkten som man inte kommer över. Till slut blir det för mycket. Någon blir psykiskt sjuk. Det blir ett sätt att bryta skeendet.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183162 av Loni
Svar från Loni i ämnet Tankarna styr mitt mående
Ja Geta ibland båda sakerna?

Det är ditt sätt att se saker och ting kanske är det både miljö och gener? Klanggedin