Tankarna styr mitt mående

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183168 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tankarna styr mitt mående

Geta skrev: Orsaken till schizofreni kan spåras så långt ner i barndomen att man inte kan minnas det medvetet. Det kan vara en outhärdlig själslig smärta som man inte kan komma över. Man fastnar någon gång i första levnadsåret. Det kan vara anknytningen till föräldrarna som fallerar. Nu förstår jag att jag får alla med biologisk inriktning på mig. Men jag kommer från den psykodynamiska traditionen.


Detta är samma tankegång som jag har. Tror att t.o.m. saker mamman var med om när man låg i magen kan ge upphov till barnets framtida psykiska ohälsa. Det är svårt att minnas och bearbeta tiden som foster, men kanske man kan få minnet tillbaka?

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183170 av Klanggedin
Man ska fråga sig man behöver för att må bra och sen försöka få dom sakerna... Det är inte alltid pengar och kändisskap som är avgörande, titta bara på hon Kikki Danielsson som sjunger och som kollapsa in i utmattning och alkoholism..

Alla hittar förr eller senare nått dom vill ha men frågan är bara vad priset är för att få det... Det är därför många stupar idag för att lyckan och äran är så långt borta..
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183171 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Tankarna styr mitt mående
Jag har förstått en sak och det är att vara nöjd med lite är bättre än alltid försöka få mer. Tror t.o.m. Trump vill bli rikare och mäktigare. Ett spel han inte kan vinna.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 7 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183174 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankarna styr mitt mående
Att minska på sina begär är ju Buddhas budskap.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183176 av Klanggedin
Att köpa en glass är mitt
Mer
4 år 7 månader sedan #1183180 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tankarna styr mitt mående
Typ så!