Behöver vi rutiner?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208186 av Fantasio
Som sagt, behöver vi rutiner? De flesta har det i sina liv och jag skulle vilja påstå att det är ett nedärvt drag vi har i oss. Vi påverkas av hur generation efter generation innan oss levt. Vi är inte skapta för att bara ligga på sängen eller gå hemma och inget göra. Eller?

Jag har medicinhämtning en gång i veckan. Efter klockan elva går jag till speceristen, det gör jag måndag till fredag. Efter det besöker jag en mötesplats. Men jag har mycket dödtid och känner ibland att jag skulle vilja ha något mer på schemat.

Gör du vissa saker ofta, så ofta att det blir till en rutin? Mår du bra av att ha det som du har det?
Mer
4 år 4 månader sedan #1208187 av Geta
Svar från Geta i ämnet Behöver vi rutiner?
Jag lever inte alls som generationerna före mig levde. De levde på landsbygden utan bekvämligheter och med lite pengar.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208191 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Behöver vi rutiner?
Arbete ger frihet. Det kanske inte är jätteviktigt vad vi gör. Viktigare är att vi gör något.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208192 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Behöver vi rutiner?
Det är väl vad det stod ovanför ingången till Auswich: Arbetein macht frei (min tyska är obefintlig).
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1208195 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Behöver vi rutiner?
Jag såg på TV en gång för länge sedan, det var en katt som var ute i det fria om dagarna. Den tyckte om att sitta på samma plats, det blev till en uppgift för katten. Den såg människor gå förbi.
Mer
4 år 4 månader sedan #1208221 av memphis
Svar från memphis i ämnet Behöver vi rutiner?
Jag är tacksam att min hund ger mig fasta rutiner varje dag. Det är 4 promenader och 2 måltider som ska ske när dom ska ske. Det går inte att fuska en endaste dag.