Behöver vi rutiner?

Mer
4 år 3 månader sedan #1212188 av boe
Svar från boe i ämnet Behöver vi rutiner?

Geta skrev: boe,

Vet ej om Dame Edna uppträder numera? Hon är kul!
Hon är 85 år nu.

sv.wikipedia.org/wiki/Dame_Edna_Everage


www.dame-edna.com/events Här har hon uppbokningar fram till senare delen av december i Sydney
Mer
4 år 3 månader sedan #1212235 av Geta
Svar från Geta i ämnet Behöver vi rutiner?
Hoppas att Dame Edna kommer till Skavlan i vår. :jubel
Mer
4 år 3 månader sedan #1212241 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Behöver vi rutiner?

Geta skrev: Hoppas att Dame Edna kommer till Skavlan i vår. :jubel


Jag har sett henne på TV hon är fyndig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 3 månader sedan #1212305 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Behöver vi rutiner?
Jag tror 70 % av autisterna har nedsatt IQ och har gått särskola. De har svårt att klara något själv, som handla och åka buss. Sedan finns det autister, som är extremt dåliga och som det knappt går att kommunicera med. De visade sådana på TV.
Mer
4 år 3 månader sedan #1212329 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Behöver vi rutiner?
Jag tror att Nissegossen har autism :P
Mer
4 år 3 månader sedan #1212376 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Behöver vi rutiner?

Admin1 skrev: Jag tror 70 % av autisterna har nedsatt IQ och har gått särskola. De har svårt att klara något själv, som handla och åka buss. Sedan finns det autister, som är extremt dåliga och som det knappt går att kommunicera med. De visade sådana på TV.


Likevel hylles autisters solipsisme som noe edelt og vakkert. Det er nok dessverre liten tvil om at jeg har sterke autistiske trekk. Korte bussturer har jeg også problemer med, men det er fordi jeg har vansker med å komme av fort nok. I blant lurer jeg på om det i en del sammenhenger ville vært lettere med rullestol. Synes gangfunksjonen har tapt seg kraftig. Man sier som regel til CP barn at CP ikke blir verre, men alle taper seg jo, og de med CP kan tape seg mye fortere.