Behöver vi rutiner?

Mer
4 år 3 månader sedan #1212564 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Behöver vi rutiner?
Är inte Nissegossen döende?
Mer
4 år 3 månader sedan #1212652 av krokus
Svar från krokus i ämnet Behöver vi rutiner?

IngeF skrev: Jeg er slett ikke negativ til alt, men hjerneskade er jeg negativ til. Der hjelper hverken terapi eller piller. KBT kan ikke heve de kognitive evnene hos noen. Om man ikke tror på alt terapeuten sier, er det bedre å ikke gå dit.

KBT var bara ett exempel.

En kompis till mig har en CP-skada. Hon spelar en lagsport, Boccia tror jag att den heter. Hon är en lättroad och glad tjej, tyvärr bor vi inte i samma stad och har inte setts på ett bra tag.

Vad vill jag ha sagt? Jo, hennes inställning till livet är roligare än din, trots att hon har en CP-skada. Hon försöker i alla fall ha roligt, och hon lyckas! När det gäller dig, verkar det som att du har gett upp, och klagar på lite allt möjligt. Det luktar långdragen depression om dina inlägg.

Har du provat antidepressiva? Det finns massvis med olika att prova, det är inte säkert att första sorten är bäst.
Mer
4 år 3 månader sedan #1212654 av Geta
Svar från Geta i ämnet Behöver vi rutiner?
krokus,

Får du ångest av att IngeF har en CP-skada och inte är glad jämt?
Mer
4 år 3 månader sedan #1212658 av krokus
Svar från krokus i ämnet Behöver vi rutiner?
Geta,
Nej då. I mitt förra inlägg menade jag att bara för att någon har en CP-skada behöver inte allt vara eländigt hela tiden. Lite roligare inställning till livet vore bra för IngeF. Där kan antidepressiv medicin hjälpa.

På IngeF låter det som att livet suger så hårt det bara går. Som att "the botten is nådd", det kan inte bli värre. Han har gått till psykolog och det var fel, fel, fel. Vad sägs som att byta psykolog eller gå till någon annan yrkesgrupp. Diakon kanske?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 3 månader sedan #1212659 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Behöver vi rutiner?
Nä men Geta? Krokus har försökt ge IngeF konstruktiv kritík! Men jag äter ju själv antidepressiva, men inte är jag glad jämnt, men vi alla ska nog försöka hjälpa varandra ändå. Egna preferenser skadar inte med att försöka peppa IngeF!

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 3 månader sedan #1212660 av Geta
Svar från Geta i ämnet Behöver vi rutiner?
Det är vanligt att få ångest, när personer har en funktionsnedsättning. Man är rädd för att själv få något liknande. Det drabbas också vi med psykisk ohälsa av. Jag träffade en diakonissa som var rädd för mig.