Bästa avslappningsmetoden?

Mer
4 år 2 månader sedan #1221541 av Melody
Svar från Melody i ämnet Bästa avslappningsmetoden?

Clean skrev: Rastlöshet pga mediciner togs bort när jag käkar akineton. Akineton ges för skakningar pga biverkningar från antipsykotiska. Det är plågsamt att vara rastlös.

Jag måste testa akineton, tack
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221628 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Bästa avslappningsmetoden?
En studie visade att av de som trodde sig ha akatisi, hade bara 26 % akatisi vid noggrann kontroll. Det som tyder på äkta akatisi är främst en känsla av inre rastlöshet.

Akatisi kan också motverkas av vissa mediciner, som betablockeraren Propranolol och antidepressivat Mirtazapin i låg dos. Akineton anses ej längre ge effekt mot enbart akatisi. Benzodiazepiner har ej effekt mot själva akatisin, men minskar ångest och tröttar, vilket kan vara positiv.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad/2218-rastloeshet
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221661 av Clean
Svar från Clean i ämnet Bästa avslappningsmetoden?
Admin1,

"Enbart" hur menas med det? Tex har man även skakningar pch samtidigt akatisi (vilket jag har) så hjälper akineton? Det har det gjort på mej iaf!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221666 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bästa avslappningsmetoden?
Akineton är väl mot muskelstelhet.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1221698 av Clean
Svar från Clean i ämnet Bästa avslappningsmetoden?
Det stämmer Geta! Men mediciner kan hjälpa till olika åkommor! Det här vet du!! Sluta spela dum. Det är så himla fånigt! Va dig själv. Det är ditt bästa jag!

Det bästa är att skapa utrymme för att slippa stressen och verkligen ta en paus och skita i allt annat som har med stress att göra med. Bara du kan det. Ingen annan kan hjälpa dig med det. Lycka till!
Last edit: 4 år 2 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 2 månader sedan #1221701 av Geta
Svar från Geta i ämnet Bästa avslappningsmetoden?
Har aldrig använt akineton.