Är det nån mer som mediterar till Deepak Chopra?

Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1241562 av Clean
Har du hittat din meditation som tex mindfulness eller annan meditation? Har nån testat TM (transcendent meditation)? Läste för väldigt länge sen på TM:s hemsida att igenom praktisera deras meditationstekniker kan man höja sin IQ. Vilket fick mej att dra öronen bakåt. Vilket är patetiskt! Meditation för mej ska inte handla om prestation eller prestige. Utan mera att finna lugnet och livsglädje. Vilket deepak chopras meditationer gör. Han har sina poddar. En riktig resa i ens medvetande. Som alla borde unna sig.
Last edit: 3 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241566 av Geta
Har gått kurser i Zen-meditation. Inget som psykiatrin rekommenderade utan avrådde från.
Mer
3 år 11 månader sedan - 3 år 11 månader sedan #1241584 av memphis
Jag har en bok av Deepak Chopra som jag läst nån gång i tiden.

Har även haft en snabb direktkontakt med Deepak. Jag frågade honom nåt på twitter. Jag minns inte min fråga nu, men jag minns hans svar. Han sa att Gud "Dreams himself into existence"
Last edit: 3 år 11 månader sedan by memphis.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241609 av Clean
Wow, det var mäktigt! Vackert! Poetiskt sagt!! Vad tyckte du om hans bok, men det kanske du inte minns?! Jag är långt ifrån en bokmänniska. Men blir lite nyfiken på hans böcker.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241755 av Admin1
Ibland när jag är stressad kör jag med avslappning, som jag lärde mig i lumpen. Fungerar ganska bra men kräver lite träning.
Mer
3 år 11 månader sedan #1241776 av Clean
Avslappningsövningar är jättebra. Har gjort det sedan jag var liten naturligt. Ligger på sängen och slappar allt.