Är det nån mer som mediterar till Deepak Chopra?

Mer
4 år 3 veckor sedan #1241921 av Amandara
Man kan komma i bättre kontakt med sina känslor vid meditation. Vilket är positivt för de flesta. Men har man trauman i Millesgården eller mår dåligt kan spärrarna sänkas och negativt material kan komma fram. Det som hänt för zoidar. Men han skyller på att hela läran är farlig. Och det är den generellt sett inte utan är bra för de flesta. Vart intresserad av trancendental meditation och meditation sen jag var 17 - 18. Det är bra shit. Har hjälpt mig mycket att meditera. Man behöver inte sitta och meditera....jag sätt många mil på cykeln och mediterade kring Göteborg. Några av mina bästa erfarenheter. Fram för mer meditation åt folket! Med reservation för de som för hälsan behöver ha sina förträngningsspärrar kvar.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241922 av Geta
Personer med schizofreni har dåligt med försvarsmekanismer.
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1241925 av Zoidar

Clean skrev: Tråkigt att höra att det blev så illa för dig!

Tack Clean!

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Zoidar.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241933 av memphis
När jag mediterar vill jag ha tyst. Så tyst det nu går med trafik på gatan, skator som kraxar, grannar i trapphuset. Jag sitter på min äkta matta, som fungerar utmärkt som ett mandala.
Mer
4 år 3 veckor sedan - 4 år 3 veckor sedan #1241968 av Admin1

Clean skrev: Okej tack för länken! När du mediterar den här tekniken som du skriver om hur upplever du det?

Jaha Geta det var helt nytt för mej. Andra schizofrena som jag har mediterat med har det bara varit positiva erfarenheter.

Efteråt känner jag mig avslappnad och utvilad.

Jag tror att har man mycket psykossymptom skall man inte meditera utan enbart när man mår hyfsat.
Last edit: 4 år 3 veckor sedan by Admin1.
Mer
4 år 3 veckor sedan #1241969 av Geta
Jag mediterar helst på en parkbänk.