Antiinflammatoriska läkemedel?

  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251177 av dietcoke
Antiinflammatoriska läkemedel? skapades av dietcoke
Kunde ej hitta någon tråd om samma ämne nu, so here it goes.

Antiinflammatorisk kost har man ju hört en del om. Har även märkt att jag faktiskt mår bättre och känner mig "klarare" när jag tagit antiinflammatoriska läkemedel, till exempel Alvedon. Även då jag tagit dessa för huvudvärk i första hand. Och jo jag vet, man ska ju inte äta Alvedon hur mycket som helst heller.

Undrar om det finns någon slags studie om detta, eller är det mest "placebo"?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251183 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Antiinflammatoriska läkemedel?
Känner inte till det själv, men vet att panodil eller alvedon kan hjäpa mot krypningar, när man känner pulseringen, när det börjar flyta på släpps området där det stockat sig fritt och det är en skön känsla när du känner att nu släpper det äntligen. Panodil är nog bäst,inverkar inte på magen och är mer skonsam, det är samma sak som alvedon ändå. Det är många människor ute i samhället som tar värktabletter dagen året om, så varför inte du om du känner om det får dig att må bättre och få ett klarare tänkande.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251189 av Geta
Kan man inte missbruka alvedon?
  • dietcoke
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251190 av dietcoke
Svar från dietcoke i ämnet Antiinflammatoriska läkemedel?
Geta, det tror jag knappast. De ger inget "rus" och är helt receptfria. Du kanske tänker på nåt annat preparat?
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1251204 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Antiinflammatoriska läkemedel?
Missbruk blir det först om du 6verstiger doseringsmängd annars inte, se på oss själva hur länge har inte vi fyllt på med medicin till vår kropp.
Mer
3 år 11 månader sedan #1251212 av Admin1
Acetylsalicylsyra (Bamyl) har i 2 studier visats förstärka effekten av antipsykotika i dosen 1000 mg/dag. Denna effekt tros orsakas av en antiinflammatorisk effekt och inflammation kan förekomma vid schizofreni. Inflammationshypotesen vid schizofreni är 40 år gammal. Nackdelen med acetylsalicylsyra är att den går över i mindre del till hjärnan och att blodnivåerna är högre. Alla kan inte använda acetylsalicylsyra t.ex vid magsår, astma eller blödningsrisk. Men kan kanske vara värt att prova vid besvärliga symptom, som psykiatern inte kan göra något åt. Cochrane håller på att utvärdera effekten av acetylsalicylsyra vid schizofreni och tillförlitligare information kommer snart därifrån.

www.viska.se/sjalvhjalp-2/sjalvhjalpsrad...ritt-mot-schizofreni

www.viska.se/behandlingar-2/nya-lakemede...ndas-mot-schizofreni