Komma upp tidig morgon, möjliga och omöjliga tips!

Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264570 av Zoidar
· Boka in en tidig aktivitet som t.ex. ett träningspass, bön eller mässa i kyrkan. Gärna en aktivitet där du kommer vara saknad om du inte kommer.

· Aktivera hjärnan på morgonen. Hitta något du är mycket intresserad av och gör det på morgonkvisten, t.ex. lös korsord, läs/skriv på forum, läs/lyssna på intresseområde i bok eller på nätet.

· Motivera med god frukost

· Börja morgon med en kvarts inomhuspromenad

Jag har försökt gå upp i tid under lång tid, men inte klarat det. På klostret är det inga problem eftersom man "måste" gå upp.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 9 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264571 av Geta
Det kommer med åldern, då man inga krav har på sig och därmed får mycket energi över. Då studsar man upp på morgonen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264572 av notwoodstock
Jag har väckarklockan satt på 5 på morgonen.

Men tyvärr har jag sovit 7 timmar redan 3 på natten. Så då går jag upp och äter.

Men nu idag, så ville jag i inte upp kl. 5. Jag somnade om.

Jag känner mig tvingad att gå upp kl. 5.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264577 av Vittrad
Man kan sätta upp gardiner i sovrummet som har mycket ljusinsläpp. Då vaknar man tidigare på naturlig väg har jag märkt (åtminstone under sommarhalvåret.)

Sedan finns det speciella wake-up-lights, väckarklockor som avger ett speciellt ljus i sovrummet så man vaknar. Dessa kan man få gratis hos en arbetsterapeut om man har svårt att komma upp på morgonen.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264578 av Maxjohan1983
Pröva lägga dig vid 10-10:30 tiden sedan ställer du väckarklockan på 7:30. Jag vaknade av mig själv nu vid 7:30 och la mig 10:30 igår.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 9 månader sedan #1264579 av Skellington
I hit the bed vid 22-23 tack vare imovane och quetiapine och vaknar 8 timmar senare utvilad! Tack och lov för medicin!