Komma upp tidig morgon, möjliga och omöjliga tips!

Mer
3 år 9 månader sedan #1264633 av Cosmos
Jag vaknar väldigt tidigt, eller sent beroende på hur man ser det. Runt 3 sisådär. Är då vaken i några timmar, dricker kaffe, äter frukost och softar framför datorn för att sedan slockna i soffan och vakna två-tre timmar senare. Jag vet att det inte är något bra sömnmönster men nu är det så här. Har inga sömntabletter, kan ta en Lergigan för att somna i någorlunda tid vilket är runt 12.
Mer
3 år 9 månader sedan - 3 år 9 månader sedan #1264853 av Zoidar

Geta skrev: Kan trösta dig med att det blir bättre,när du blir ålderspensionär.

:lol: Jag har inte tid att vänta 25 år.



Hjärnan är i ett annat tillstånd på morgonen. :tänk

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264856 av Admin1
Cosmos, Vid depression brukar tidigt uppvaknande förkomma t.ex vid 3-tiden.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264916 av memphis
Jag går numera upp kl 9 varje morgon, oavsett hur mycket jag har sovit eller inte sovit. Det är skönt med fasta rutiner.
Mer
3 år 9 månader sedan #1264923 av Zoidar

memphis skrev: Jag går numera upp kl 9 varje morgon, oavsett hur mycket jag har sovit eller inte sovit. Det är skönt med fasta rutiner.


Låter bra! Ska försöka med samma sak, att ha en fast morgontid. Tänkte kl. 6 alla dagar. Fast då får man försöka lägga sig 22.

Anchored in Christ ✟

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1264925 av Pimed
När jag vet att jag ska upp tidigt på morgonen till nåt viktigt. Sätter jag på mina fyra väckarklockor på högsta volym utspritt i lägenheten. Så hinner jag vakna utan att somna om. Då jag blir hysteriskt väckt av fyra väckarklockor på högsta volym. Gör jag inte så då går jag inte upp


Forskare är idag överens att det tar igenomsnitt 62 dagar att en ny vana ska hålla i sig. Det låter enkelt tänker man bara 62 dagar, men det är skitsvårt. Har försökt. Misslyckas varje gång.
Last edit: 3 år 8 månader sedan by Pimed.