en bit av mitt liv

Mer
19 år 3 månader sedan #6824 av sussi14
ska berätta om en bit av mitt liv.
jag träffade de små barnens far..min tjejkompis kom med i bilden när den minsta sonen var nyfödd.
hon ställde verkligen upp för mej..
min dåvarande man hade spritproblem vilket gjorde saken ändå svårare.
han var så mysig nykter men kunde bli hemsk svartsjuk.
är det någon som vet varför de som är gruvligt svartsjuka är otrogna?
min man visst vad han skulle göra varje gång för att locka mej tillbaka.
han anvnde sej av min kompis för att få mej tillbaka, mest efter den minsta sonen var född..hamnade själv i sprit och tablettträsket.
vi var isär som det hette då, fast alla visste vi bara vetlerade.
min kompis var kär i honom utan först jag visste om det.
han började vara med henne med ett snällt uttryck.
jag fanne ett brev där hon skrivit till honom efter vi kom ihop igen vad hon älskade honom. hon fattade inte att han andvände dsej av henne för att få mej tillbaka.
jag mådde jättedåligt, sen började jag fundera på om inte min sjukdom blev värre av allt detta? jag sökte tröst i andra killlar på fel stt för att få trygghet, den som min dåvarande man skulle ha gett mej.
man reagerar ju på allt som har med känslor att göra.
måste igenom denhär biten för att må bättre, få svaren på dettta.
tyvärr dog min dåvarande man i en arbetsolycka 97 som gjorde att jag stöp pladask. orkade inget, såg honom efteråt som en spökperson, bågade inte vara ensam. jag tog mej ur spritträsket 95, bara slutade, mest ör barnens skull. låg på en psykavdelning över ett halvår.
har inte drukit en droppe efter det.
jag hörde honom ropa på mej efter han dött att han kände sej ensam och saknade mej. jag höll på att ramla ut ur fönstret för jag följde rösten.
var det min sjukdom tro som fick mej att höra och se honom massor med gånger?
Mer
19 år 3 månader sedan #6897 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet en bit av mitt liv
Svårt att säga om det var sjukdomen eller sorgen. Det verkar ju som en del normala personer kan se sina avlidna anhöriga ibland också. Man läser ju om det i tidningarna, men jag vet inte hur vanligt det är. Om det är väldigt ovanligt så ökar nog chansen att det var sjukdomen som orsakade att du såg honom.
Mer
19 år 3 månader sedan #7385 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet en bit av mitt liv
Jag läser just nu Johan Cullbergs bok "Psykoser" och där står att 50 % av de som förlorat en anhörig kan efteråt drabbas av hallucinationer eller illusioner dvs kan höra honom/henne ropa t.ex.. Risken för detta ökar om man är isolerad eller om man har misskött sin kroppsliga hälsa. Illusioner är feltolkningar av sinnesintryck.
  • GOTHIC BABE
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8497 av GOTHIC BABE
Svar från GOTHIC BABE i ämnet förvirrad
är det inte normalt att man kan få kontakt med dem döda eller? :( :( :(