Min Jul, ett skämt

  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7348 av Pallekula
Min Jul, ett skämt skapades av Pallekula
VIll inte gå in ingående, pga nojjan att det sitter nån jag känner därute och skulle använda den informationen mot mig. Jag är inte rädd för att dö, jag är bara rädd för att allt är ett djävulskt spel mot djävulen där jag förpestar tillvaron. Julen börjar med att jag kääner nått är fel, första människan jag pratar med i telefon vet någon jag inte vet, tänker inte mer på det. Det är ju jul då är det andra saker som är viktigare. (trodde jag)
Nästa människa som är min far, har blivit innästad i spelet och gör allt för att jag inte ska märka något. EN riktig pain in the ass alltså. Nästa, jag spyr!!
Försökte ta upp att det känddes konstigt, plötsligt ändrades stämningen till "glatt humör, ojj nä det var nog bara som du inbillade dig". Saker som hände, sättet de hände på och den apatiska känslan från min sida gör att jag inte kommer vara med mer på liknande högtider.
Fick några stunder med en som jag verkligen bryr mig om iallafall, och vad det än var så var inte hon med i det gick mest undan.
Bitarna föll på plats imorse när jag vaknade, och jag har ett par saker jag bestämt mig för att göra. Har länge vart rädd för att ha någon shizofren liknande sjukdom, ett år ungefär. Men ändå tror jag inte att några sånna symptom skulle vara värre nu än för tex 2år sedan. Att jag drar mig undan från mänsklig kontakt är fakta, men alltind går verkligen emot emot mig, detta är verkligt för mig, när jag väl får dessa tankar går det åt ett håll. Kanske låter som bagateller för många av er men jag vill ändå fråga
Finns det någon medecin, som tar bort dessa nojjiga tankar? Något som dämpar de hjärnceller som lägger sig som nedfallna träd på en motorväg i min tankebana?
Mvh/Anders
Mer
19 år 3 månader sedan #7349 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Min Jul, ett skämt
Hej Pallekulla,

Nojiga tankar är urjobbigt... jag lider mycket av mina... om det håller i sig för dig hjälper de flesta neurolepika så pass att det blir hanterbart...

Men du missbrukar väl också ibland?... har tyckt mig förstå det på dina tidigare inlägg... det är möjligt att nojorna försvinner av sig självt om du orkar hålla dig ifrån missbruket... och att du kanske inte behöver medicinera i längden mot nojorna...

Släkt träffar och sånt i juletid är också urjobbigt... inte konstigt om du blir nojig just då... var på en släkt träff själv igår... det gick bra men jag drog mig undan en stund när jag inte orkade vara social... och fick faktiskt vara ifred då... så det hela blev trots allt rätt lyckat...

God Fortsättning, Pallekulla... och hoppas att nojorna snart går över...
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7352 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Min Jul, ett skämt
Isa-Alise visst jag har en förkärlek åt pyskadeliska droger, senast jag tog något var i sommras om man inte räknar med ett halvt gramm amfetamin för ungefär en månad sen. Alkohol dricker jag inte ens varje månad längre.
Jag anser mig vara rätt korkad om jag lägger skulden på drogerna, det hjälper inte mer än att jag känner mig mer spilltrad.
Missbrukar gör jag inte, anser jag själv iallafall. Så någon medecin, för att inte ta de droger som jag tycker mer om?? nej tack, ångestdämpande medeciner skulle göra att jag knarkar mer. Har väl missbrukat benzo vid ett par tillfällen och vet hur det går. Hashet har jag lagt av med totalt o även mina älskade svampar. Jag borde nog lägga in mig på avgiftning, så får de vad de vill, sen är jag med i spelet igen kanske??? Men då måste jag oxå offra några krokodiltårar o kräla för folk och verkligen visa hur mycket ledsen jag är för att knarkat bort mitt liv....
Mer
19 år 3 månader sedan #7353 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Min Jul, ett skämt
Jag tror inte att du behöver lägga in dig för avgiftning om du inte missbrukar just nu...

Det ska räcka med att du berättar om dina problem... du ska inte behöva ta till tårar för att få hjälp... en saklig berättese måste vara nog...

Öppenvården kanske är stängd under julhelgen... du får kanske vänta tills efter helgen om du inte vill söka akut... eller via nått mobilt team...
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7362 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Min Jul, ett skämt
tack
  • Pallekula
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7366 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Min Jul, ett skämt
sry Isa-Alise
var på mycke kasst humör när ja skrev det, men tack ska du ha jag förstår att det inte kan vara lätt att förstå allting..
Jag tror jag kommer låta det vara, det som händer får hända.
God fortsättning