Hallucinera

Mer
19 år 3 månader sedan #7482 av Galen
Svar från Galen i ämnet Hallucinera
vad säger ni två om vi tre går ihop och skriver en bok om ämnet?
Mer
19 år 3 månader sedan #7488 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallucinera
Hej gäst och galen!
Ta del utav min filosofi, det finns någras inlägg jag skrivit, varför inte denna?

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=5915...pic.php?p=5915#p5915 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7492 av Galen
Svar från Galen i ämnet Hallucinera
Jag tror inte Gud finns. Vem kom på Gud? Folk hittade på Gud för att kunna förklara saker de inte förstod sig på. Om man jämför religioner så ser man att det finns 1000-tals olika Gudar och påhitt, vilken religion är sann? För tex Mayaindianerna för länge sedan så var kristendomen något helt okänt. För dem är kristendom bara påhitt liksom vice versa. har kristendomens tro om ett helvete och himmel den minsta sanning?

Man måste förstå att böcker som bibeln är en blandning av historisk fakta och fantasi. Allt är inte sant. Jag vill också påstå att Jesus och muhammed var schizofrena och hittade på en massa saker.

Jag tror också på att tidsresor en gång i en väldigt, väldigt avlägsen framtid kommer att bli möjligt. Tid är mycket mer komplicerat än vad vi kan förstå. Vi följer klocka och skit, men utan dessa, vad är tid? universum är tidslöst och otroligt.

Kanske gav folk från framtiden Jesus fisk? Om folk i framtiden skulle ändra på historien...ja då har det redan hänt? mkt svårförståligt och komplicerat... 8O


En människa är ett djur. Jag anser dock att
människan mer värd än andra djur eftersom den tillhör min art, liksom andra djur av annan art nog tycker vice versa. Naturligtvis förekommer det inre stridigheter, djur och människor är tävlingsinriktade. Framförallt djur vill föra just sina gener vidare.
Mer
19 år 3 månader sedan #7493 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallucinera
Om man ändrar i historien så har det redan hänt. Grejen är att det enligt min mening finns ett oändligt antal världar som den här, man kan ändra på något så att det inte har hänt, i en massa andra dimenssioner än där det hänt, i så fall är det en icke händelse.

Om du gör det för många gånger(ändrar i historien) blir det kaos. Kolla statistik över olyckshändelser beroende på människor så får du se att det är färre människor med än vad det annars skulle vara, tala om änglavakt!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7494 av Galen
Svar från Galen i ämnet Hallucinera
Jag vet inte om du tror mig men jag är helt övertygad om att jag pratade telepatisk från min tid till bak i tiden med gammla lärare och klasskamrater under min psykos. Det finns många olika sorters psykoser...