Hallucinera

  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7475 av
Svar från i ämnet Hallucinera
Nissegossen,

Ursäkta om jag frågar så dumt men då har det inte med sjukdomen att göra..? För om det verkligen är så, vem bestämmer då vad som är sjukt i sinnet eller inte..? Varför kan det inte likaväl vara så verkligheten fungerar utan att någon kommer och kallar det fel..

Det du säger är så otroligt intressant för så har det känts så många gånger. Det är nästan läskigt och
det resulterar i att jag sätter på ett "stenasikte" eller blir som nån slags "robot" så att andra människor inte ska kunna läsa av en lika mycket så att jag kan få slippa min nojighet och kunna fungera med mina egna tankar ifred.
Vilket i sig resulterar till att jag får svårt att koncentrera mig utan att man är aldelles för medveten om vad som händer runtomkring iallafall.

Ibland hatar jag det och vill bara stänga av för råkar man höra nått samtal (som faktiskt pågår) och tolkar det till ens egna nackdel så känner man sig sårad.

Tycker det var otroligt skönt att få prata om dessa funderingar med någon. Jag känner mig så otroligt låst ibland.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7476 av
Svar från i ämnet Hallucinera
Nissegossen--->
Tror du att vi är sammankopplade på det sättet oxå att man kan känna av olika känslor på några meters avstånd..?
Om jag tänker på vad dem spelar på radion så går en annan person precis gämte och sjunger med. När den personen passerat mig så slutar den sjunga...Eller är det bara så att personen kanske ser det på en och vill vara artig mot en medan han/hon går förbi och sjunger helt enkelt med. Är det instinktivt reflexmässigt man handlar då eller är det något medvetet..?
Mer
19 år 3 månader sedan #7477 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallucinera
Hej gäst! Slå upp din Bibel i Markus tredje kapitel omkring tjugonde tjugo första versen.

Där någonstans står det att Jesu moder och bröder gick för att taga honom tillvara för de trodde han var från sina sinnen.

Jesus egen mor och hans egna bröder trodde alltså att Jesus var sinnessjuk!

Detta med en som sade sig höra Guds röst blev klassad som sjuk utav sin egen släkt.

Fråga inte mig vad som är sjukt eller vad som är friskt, det är så nära vartannat, så det är inte klokt(!).

Börjar du som Jesus tala om onda andar för din läkare vad händer då?


Detta med Jesus har lagt grunden till en världsreligon, men är då inte många utav prästerskapet av i dag likadana som fariseerna och de skriftlärde var på Jesu tid?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7481 av Galen
Svar från Galen i ämnet Hallucinera

Nissegossen skrev: Hej gäst! Du är långt ifrån ensam. Jag har noterat detta enda sedan jag insjuknade i schizofreni.
Har du försökt tänka på den person du möter och tänka hej! eller om jag möter en snygg tjej tänker jag medvetet oj, vad snygg du är! Och tvärtom fy vad ful du ser ut. Titta på den människan hur hon reagerar. Jag lovar dig resultat.

Det är både det kollektiva undermedvetna och kroppspråket som ger resultatet. Jag har alltid en förmåga att gå rätt på huvudet på folk om vad saken gäller, det är en lång träning samt att jag har ju rösterna i huvudet och också det spelar en stor roll.


Det jag noterat är, att det jag tänker på verkar vara vad folk som jag möter ofta säger. Det hela är konstigt nog så att andra människors tankar ofta blir vad andra säger.

Om du är rökare har du då noterat att folk i den närhet, det behöver inte vara alldeles nära dig, hostar precis när du tar ett bloss.
Jag tror att vi är sammankopplade alla människor inte bara vad det gäller tankar utan också visavi andningen.


Detta stämmer. När jag tänker en tanke, kan den fångas upp av en eller flera människor. De "snor" mina tankar. Det handlar om en slags telepati, helt vetenskapligt naturligtvis...Människan är ett flockdjur och har kvar många av sina urgener från när vi var flocklevande apor. Nu är det så att olika människor är mer eller mindre telepatiska och olika människor är mer eller mindre mottagliga för sådan telepati. Men de flesta människor är såkallade "lyssnare". Ni uppfattar inte telepati, eller hur? Ni är sk "skickare". Jag tror att "skickare" kan bli stora ledare - Adolf Hitler var en sådan tror jag bestämt. Han var en arg man med smittande hat!
Nu är det också så att vissa människor kan bli mer eller mindre telepatiska beroende på stress, sjukdom, psykos eller om man är omgiven av många människor ofta, MAN ÄR EN FLOCK. Jag vill poängtera att det finns mycket fler "lyssnare" än "skickare".
Nu undrar ni kanske vart jag får allt ifrån? Jag studerade fenomenet under min masspsykos som jag skapade i plugget :D Alla kunde höra vad jag tänkte och jag själv var i min egna schizofrena värld.
Mer
19 år 3 månader sedan #7482 av Galen
Svar från Galen i ämnet Hallucinera
vad säger ni två om vi tre går ihop och skriver en bok om ämnet?
Mer
19 år 3 månader sedan #7488 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Hallucinera
Hej gäst och galen!
Ta del utav min filosofi, det finns någras inlägg jag skrivit, varför inte denna?

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=5915...pic.php?p=5915#p5915 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum