röster

Mer
19 år 3 månader sedan #7733 av sussi14
röster skapades av sussi14
jag har en röst som uppmanar mej att inte sova på kvällen.
jag vet inte hur jag ska få lägga mej i lugn och ro.
har risperdal 4mg och zoloft på dagen.
risperdalen har hjälp mej mycket men blir inte av med rösten när jag ska sova.
blir nervös varje gång jag ska lägga mej, den vill hålla mej vaken.
har provat att lyssna på musik men det hjälper inte.
har någon nån rådd på detta vad man gör så är jag evigt tacksam för alla svar man kan få.
Mer
19 år 3 månader sedan #7764 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet röster
De flesta har problem med röster precis när de skall lägga sig. Det är lugnt och stilla, vilket gör att hallucinationer lätt uppstår just då.

När tar du Risperdalen? Jag tror att om du tar Risperdalen minst 1 timma innan du lägger dig är det bäst.

Sedan kom ihåg att inte lyssna efter röster. Många gör det och därför hör de röster.

Ligg på höger sida och med höger öra tryckt mot kudden. Hjälper inte detta försök med vänster sida. Detta har fungerat väldigt bra för mig. Alternativt pröva med en öronpropp i högre öra.

En del har radio eller en skiva på låg volym för att överrösta rösterna innan de skall somna in.
Mer
19 år 3 månader sedan #7767 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet röster
Hej Sussi! När mina röster blir för påträngande så att det är riktigt jobbigt.
Då är för mig ett sätt att minska på stressen som det innebär att inte ha full kontroll att sätta på mig hörlurarna och ofta är det full volym som gäller.
Jag kan till och med somna på detta. Detta gör dock att andra tycker att jag avskärmar mig från yttervärlden och att det är svårt att få kontakt med mig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 månader sedan #7798 av crump
Svar från crump i ämnet röster
Jag har haft liknande röster för ett par år sedan - man försökte höja Risperdalen då från 2-3mg, men det gav mig bara mer biverkningar - gick som en gubbe faktiskt. Jag sänkte igen och försökte med sömnmedel - det gick bra även om vi fick gå upp i dos. Problemet blev då att jag sov hela förmiddan - till att sluta av med så slutade jag med sömnmedel och försökte ignorera rösten - det funkade för mig - den blev liksom trött på mig kändes det som...
Mer
19 år 1 månad sedan #9556 av liro01
Svar från liro01 i ämnet röster
Bra om du kunde få någon sömntablett så du får vila ibland kolla om du har rätt medicin, rätt dos mm. Du skall inte behöva äta dem jämt utan bara när du är för uttröttad. Det kan vara bra att lära sig avslappning också, det kan tränga bort röster. Ta reda på vad rösten vill istället vad innebär det?? Har du en massa obearbetat från dagen ?? Gå igenom vad som varit bra och dåligt. Det som var dåligt se det som att det är mycket kvar att lära i livet. Var rädd om dig.
Mer
19 år 1 månad sedan #9697 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Röster
Hej...
Jo, jag undrar en sak. Kan någon beskriva för mig hur eran röst hörs? Är det en röst som ni känner igen så som en familjemedlem eller någon eller är det bara en röst som hörs? Säger den till er att ni ska göra olika saker, destruktiva saker? Jag vill se om jag känner igen mig i någons berättelse... Jag harnämligen inte ord för att berätta hur jag upplever det jag upplever... vill ha lite hjälp på traven...