Lukthallucinationer

Mer
19 år 4 månader sedan #5918 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Lukthallucinationer
Men det är inte en lukthallucination... syntetmaterial som polyester, akryl, och nylon har ingen förmåga att suga åt sig fukt... svettlukten hamnar utanpå och känns snabbt... kläder i syntetmaterial håller bara för en dags användning om de bärs närmast kroppen... sen måste de tvättas...

Bomull, lin och ull är naturmaterial som man kan ha på sig lite längre innan svettlukten känns... de är också mindre statiska än syntetmaterial... själv gillar jag inte att ha på mig kläder i syntet på vintern då det är torrt i luften och kläder lätt blir statiska...

En deoderant hjälper också...
Mer
19 år 4 månader sedan #6342 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Lukthallucinationer

Lenore skrev: Jag luktar alltid illa. Alltid. Trots att jag tvagar och skrubbar mig för jämnan känner jag en stank av ruttna lik när jag tar av mig tröjan. Andra påstår att jag inbillar mig...


8O

Är du jag?

Det där ÄR jag. Jag luktar alltid illa. Ruttet lik som du säger.
Mer
19 år 4 månader sedan #6380 av bara_på_låtsas
samma sak här. Det är förjävligt att inte veta vad man luktar EGENTLIGEN. Jag har tur som kan fråga flickvännen om det blir kris. 8O
Mer
19 år 4 månader sedan #6382 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Lukthallucinationer
Nej Frenia, det är du som är jag :D

Skämt åsido, det är faktiskt ganska handikappande. När någon sätter sig brevid mig på bussen skäms jag och är på vippen att be om ursäkt för odören, men sedan kommer jag på att människor jag litar på verkligen intygar att jag inte luktar illa...trots att jag tydligt känner stanken.
Mer
19 år 4 månader sedan #6389 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lukthallucinationer
Jag tror inte alla problem med luktsinnet är hallucinationer. Vid schizofreni kan tolkningen av lukterna vara felaktig t.ex. man kan uppfatta pizzalukt som apelsin. En hallucination är egentligen endast då det inte finns någon lukt alls i luften. Men som sagt det är säkert svårt att veta vad som gäller i praktiken för varje enskilt fall.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... chizofreni
  • Mian
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #87016 av Mian
Svar från Mian i ämnet Lukt
Hej ni fina!

Jag hade under många år en konstig lukt i näsan efter jag druckit vatten ... som något kemiskt ...

Sen tycker jag att jag luktar skumt ... men jag tror att jag är överkänslig kanske ... om jag dricker för mycket kaffe ... äter dåligt osv så blir ju kroppsodören påverkad av de ...

Just ruttet kände jag mycket då jag badat mycket istället för att duscha .. men jag tror det var vatten som kommit upp (i you know what .... rodnar nästan ...) som blivit gammalt och blandats med tväl ... hudavlagringar osv ?

Tänk om det bara är överkänslighet?? Just vatten och kemisk doft kan ju inte vara helt omöjligt?