För länge sen

Mer
16 år 3 veckor sedan #116551 av spasy
För länge sen skapades av spasy
För 20+ år sen hade jag otäcka upplevelser. Vid tidpunkten för detta var jag intresserad av ockultism. En natt gick jag upp för att gå in i barnens rum, kommer in i en grå dimma och iskallt aldrig upplevt en sådan kyla och lukten går inte att beskriva. Plötsligt ligger jag i sängen och skakar helt genomsvettig. Nästa natt går jag ute på stan går förbi en kyrka, där utanför kyrktrappan sitter en figur som börjar tilltala mig. Han presenterar sig som döden. Samtalet kan jag inte komma ihåg vad det gick ut på bara att det var obehagligt. Återigen ligger jag plötsligt i sängen skakar helt genomsvettig. Jag har aldrig någonsin varit så rädd som dessa nätter, det var ren skräck.
Den här perioden målade jag en hel del tavlor och satt uppe på nätterna, var lugnt då när alla sov. I hallen smög det runt skepnader/skuggfigurer, dessa gick aldrig in i nåt annat rum. I vardagsrummet var det lite annorlunda, där fanns något som var obehagligt. Vände man sig med ryggen mot dörrarna in till rummet så kom känslan av något illasinnat som fanns bakom ryggen. Vågade aldrig vända mig om för att se efter vad det var utan väntade ut att känslan skulle försvinna. Hallucinationer ? Vet inte.
Mer
16 år 3 veckor sedan #116588 av Geta
Svar från Geta i ämnet För länge sen
Den där vågen av ockulta program i TV verkar
ha avmattats.
För något år sedan tyckte jag att det visades
spöken och andar i varje kanal.
Mer
16 år 3 veckor sedan #116610 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet För länge sen
Jag skulle gissa att det nog var hallucinationer för det är svårt att förklara på något annat sätt. Om det nu inte var drömmar som du hade, som du tolkade, som verklighet? Hade du psykotiska symptom för drygt 20 år sedan eller har det kommit långt senare för dig?
Mer
16 år 2 veckor sedan #116922 av spasy
Svar från spasy i ämnet För länge sen
Som jag kan komma ihåg så var nog de första när jag var 15 år, 28 år sedan.
Mer
16 år 2 veckor sedan #116946 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet För länge sen
Intresse för det ockulta är vanligt vid schizofreni samt också vid schizotyp personlighetsstörning, men jag vet inte hur det är med bipolär, som du ju har. Vid schizotyp finns ingen psykos.
Mer
16 år 2 veckor sedan #116960 av spasy
Svar från spasy i ämnet För länge sen
Vad jag förstått så är det inte helt ovanligt med intresse för det övernaturliga hos bipolära.