Not Alone Anymore

  • Son Of Sam
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8175 av Son Of Sam
Not Alone Anymore skapades av Son Of Sam
Goddag allesammans.
Jag har ett oerhört jobbigt problem,vet ej vad jag ska ta mig till.
Problemet är detta - För ett par månader sedan skulle jag gå och lägga mig,och det gick ju bra, men när jag väl ligger där ser jag ett snabbt ljus flyga förbi uppe i taket, tänkte inte mer på det, men efter en stund så lös det svagt under sängen,vågade ej se efter vad det var, istället kollade jag på den avstängda tvn som speglar rummet, då ser jag att ljuset rör sig sakta, vid denna tid var jag skrämd till döden nästan,jag låg förstelnad där ett tag, sen sprang jag upp till köket och hämtade ett gevär och gick tillbaka försiktigt, nu är de mörkt. vågar ej tända å se efter. Och även fast jag var beväpnad kände jag mig väldigt underlägsen.
Lägger mig igen, lugnt under sängen iaf.
Ligger å kikar i springan till dörren länge, min blick fastnar.
Efter ett tag ser jag nån/nåt ställa sig i springan, sen försvinner den åt sidan.
Aldrig i hela mitt liv har jag varit såhär rädd.
tänkte att det kanske var en inbrottstjuv, så jag smög fram till springan å kikade,sneglar mot ytterdörren som har ett fönster i sig, såg tydligt att nån stod utanför, och rörde på sig, ännu en gång blir jag förstelnad i flera minuter, jag väcker sedan min flickvän och säger att vi har besök, inne i huset, hon tror mig ej och sover vidare, väldigt svettig å rädd så går jag tillbaka till springan å kikar..borta.
Efter nån timmes lyssnande och spanande vågar ja mig ur rummet,
kände mig extremt iaktagen, från alla fönster. Tittar ut genom ett av dom och ser 2 personer på vår tomt, dom ser mig och håller upp en död katt mot mig, sen står dom bara där. ögonen lyste och det såg ut som om dom hade masker på sig, nu går jag och väcker henne ännu en gång, och tvingar upp henne för att se att jag menar allvar, när vi kom till fönstret så är dom kvar, men flickvännen ser inget, men jag gör och just då så går dom iväg bakom hörnet,dom går sakta och tittar på mig helatiden.
sen somna hon om igen.. kvar var jag,sova är en omöjlighet.
Jag hade nu 2 val, Polisen eller ta hand om det själv, av nån konstig anledning så valde jag att fixa detta själv..
5 sekunder senare hör jag ett skrapande ljud från ytterdörren, jag går till rummet bredvid å kikar försiktigt, då ser jag en flådd katt som ligger å vrider sig i smärta, mitt hjärta slog så fort att jag fick lov att sätta mig ner.
Ren skräck. tittar igen och den är borta,kvar är en fläck.
tar en titt mot gäststugan som är ca 10m2 och 10 meter från huset,
där lyser lampan. Helt plötsligt försvann tanken om att dom ville åt just detta hus, så jag klättra ut genom ett fönster ner i en buske, smyger mig fram till stugan och siktar in i fönstret.
Där stog en kvinna med ett spädbarn, tittade lite åt sidan där stod en man som siktade på mig med nåt föremål, såg ut som en bok med 2 hål i.
Jag flyttade mig snabbt utom synhåll intill stugan å lyssnade, knäpptyst.
jag frågade vad dom ville men fick inget svar.. timmar går..
kändes som att jag hade 20st sikten på mig. Tittar mot den larmade bilen, ena framdörren står helt öppen,jag går dit, jag var nu inte det minsta rädd för stugan längre ? Bilen är tom, och jag låser den (igen)
springer sedan in i huset igen, nu patrullerar jag tills morgonen kommer.

Sen dess har detta följt mig, 3-4ggr/vecka.
Och när det händer så har jag glömt bort att liknande saker har hänt flera gånger innan, dagtid är detta inget problem, det händer ibland att jag somnar vid8-9 tiden på kvällen för att sedan vakna nästan exakt kl 00.00.
Detta är ett väldigt stort problem för mig.
Jag är 24år med en tjej och en dotter på snart 1,5år.
Slutar detta aldrig så förintar jag mig själv..
Har aldrig berättat detta för nån, men behöver hjälp.
För mig är allt detta verklighet.

Tack för att du läste.
MVH /J :cry:
Mer
19 år 2 månader sedan #8179 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet Not Alone Anymore
Hej,
tack för att du delade med dig av dina upplevelser. Synhallucinationer är ovanligt vid schiz, händer det att du hör saker också - röster od- som andra inte hör?
Själv brukar jag se saker i synfältets periferi när jag är psykotisk, men när jag vänder mig om och tittar så finns inget där.
Förstår att du blir skräckslagen.
Jag tycker att du ska ta kontakt med en psykiater.
  • Son Of Sam
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8182 av Son Of Sam
Svar från Son Of Sam i ämnet ...
Röster hörs ofta, mest ord jag aldrig hört förr.
Gör jag ett ljud så blir det knäpptyst direkt..
Alltid samma visa..
Vart ska jag vända mig om hjälp?
Tacksam för svar.
/J