är det bara jag som känner

Mer
19 år 3 månader sedan #8184 av sussi14
Jag har i två dagar gått runt i mitt hem och kännt en bekant deodoranttyp.
Den hade mina små barns far när han levde.
Det känns som om han går runt mej här, att han vill något.
När jsg vilade knackade det i ena högtalaren och då sa jag att är det du så knacka en gång, är det någonannan så knacka två gånger.
det gick en halv minut sen hörde jag en knackning från högtalaren igen..
de var inte på högtalarna..
Har sett honom förut men det är sålänge sen.
han dog 97.
är det bara jag som spökar eller kan det vara ett spöke?
Mer
19 år 3 månader sedan #8192 av Moonlight
Känner igen mig, ibland kan jag tänka, "om jag hör ett ljud till, då är det någon utanför dörren" och såntdär, ibland kan det vara att jag är spänd och orolig, men något spöke är det nog inte. Inbillning och tankar som går djupare och djupare och blir mer levande kanske.
Mer
19 år 3 månader sedan #8250 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Spöken
Hej. Jo då, det där känner jag igen... jag kan tycka att det luktar lik omkring mig och personer säger att det bara är inbillning. jag brukar även vara förföljd av en liten fluga. Jag misste min pappa för några år sedan och det jag kommer ihåg utav honom är liklukten och så tror jag att han är flugan för jag pratade med den och försvann den. Det är aldrig roligt att förlora någon, det är tungt men jag har inte kännt på sorgen efter honom. Jag var med när pappa dog, jag ledde nämligen hans hjärt- och räddning men...
Mer
19 år 3 månader sedan #8270 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet är det bara jag som känner
I Johan Cullbergs bok "Psykoser" stod att 50 % av de med avliden anhörig eller kärt husdjur kan höra ljud eller rösten av denne efteråt. Det är ganska naturligt alltså att ha denna typ av hallucinationer eller illusioner kanske är den korrekta benämningen på fenomenet.
Mer
19 år 3 månader sedan #8282 av Kristina
hallå!!!

nu får ni andra ge er!!
allt måste inte vara en psykos!

Sussi, det är han som vill tala om att han finns och har det bra.
Han befinner sig på andra sidan men vill ändå hälsa på dig för meddela sig att han fortfarande byr sig om er.
Mer
19 år 2 månader sedan #8285 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Allt är inte psykos
Du Gäst... Visst är det sant att inte allt är en psykos!
Jag tror starkt på att personerna från andra sidan (de döda) försöker att kommunicera med oss. Jag har själv varit med på en seans och så har jag skrivit brev och fått svar av min döde pappa genom en man... Allt är inte hallucinationer, det håller jag med om... Många som mist en nära kan höra och se dem eller känna lukten och det är inte alltid psyket som spelar en ett spratt utan det är den som lämnat oss som vill höra av sig... Tack för mig :D