är det bara jag som känner

Mer
19 år 2 månader sedan #8286 av Tumelisa
Svar från Tumelisa i ämnet Uppdatering
Jag lider inte av en psykos har bara fått en konstig diagnos...
Mer
19 år 1 månad sedan #8735 av sussi14

Gäst skrev: hallå!!!

nu får ni andra ge er!!
allt måste inte vara en psykos!

Sussi, det är han som vill tala om att han finns och har det bra.
Han befinner sig på andra sidan men vill ändå hälsa på dig för meddela sig att han fortfarande byr sig om er.



Tror inte de där var så lämpligt att säga hurudu... med tanke på vilka diagnoser folk har härinne. Tänk innan du skriver sånt ..
Mer
19 år 1 månad sedan #9661 av liro01
Svar från liro01 i ämnet är det bara jag som känner
Det kan nog finnas en massa olika förklaringar. Det viktiga är nog hur du vill att det skall uppfattas. Är du ensam och inte har någon att prata med då skall man nog inte snurra in sig i andevärlden mm.
Jag tror på att det finns något mera än detta liv. Min mormor sa att "de" besöker enbart de som är starka annars kan man köra i väg "anden". Hon sa även att man skulle fråga vad de ville ? ( det brukade vara saker som de inte hade hunnit tillrättalagt ). Hon menade att alla har inte den förmågan att ha kontakten med andra sidan, så var försiktig med din förmåga om du vill ha den kvar.
Det kan säkert vara något tillfälligt bristning i högtalaren ?? ???
Du måste hitta en egen förklarning till det hända.
Mer
19 år 2 veckor sedan #10178 av sussi14

Gäst skrev:

Gäst skrev: hallå!!!

nu får ni andra ge er!!
allt måste inte vara en psykos!

Sussi, det är han som vill tala om att han finns och har det bra.
Han befinner sig på andra sidan men vill ändå hälsa på dig för meddela sig att han fortfarande byr sig om er.



Tror inte de där var så lämpligt att säga hurudu... med tanke på vilka diagnoser folk har härinne. Tänk innan du skriver sånt ..


Du tror?? gå till kyrkan då..där kan du få tro så mycket du vill
Mer
19 år 1 vecka sedan #10465 av Kristina
Ja, jag vill inte säga att de döda inte lever eller att man inte ska tro på andar, men jag har ofta de år jag dragits med schizofreni haft s.k. "dofthallucinationer" av diverse typ. Ibland kan det ju vara angenämt eller väcka minnen, men ibland är det otrevligt eller blockerar en doft jag egentligen borde känna -- t.ex. av matlagningen jag håller på med (tillsammans med "smakhallucinationer", som fungerar typ likadant, känner jag mig alltså ganska osäker på kryddningen).
Jag tror i alla fall absolut att det är reella sensoriska intryck, även om de inte har sin källa i det direkta yttre vi rör oss i och talar om. Men jag kan likaväl tänka mig att det jag känner är doften av grannen som är på Mallorca som att det skulle vara den av en avliden vän, eller varför inte en del av ett gemensamt sensoriskt maskineri som ibland visar sig inte vara vad vi trott!?
Minnen ligger ju också ofta, som jag upplever det, rätt nära sådana här "hallucinationer", så man skulle ju likaväl kunna fundera kring vad minnen är, om de också kanske har rötter i annat än våra små skallar -- i detta nu då vi minns.
Men det där med att försöka kommunicera med andar... tror man på andar blir man nog lätt varse att man även tror på demoner. Sådant kan göra livet jobbigt. Och vi har ju redan har så mycket lögner och terror i den vanliga världen.
Visst vill man få kontakt med den kära man saknar, men kan man någonsin i detta livet få svar på vad det är man har kontakt med, i det fall man tycker sig ha lyckats?