CIA, Säpo och Must mm

  • gestur
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8669 av gestur
CIA, Säpo och Must mm skapades av gestur
Är det någon som har haft vanföreställningar om t ex CIA, Säpo eller Must (militära underrättelse- och säkerhetstänsten)? Själv har trott att jag jobbade för CIA och blev förföljd av Must. Bakgrunden är att jag trodde att CIA hade agenter i Sverige som arbetade för att undergräva den svenska nazistregimen, i syfte att kunna införa demokrati i Sverige.
Mer
19 år 2 månader sedan #8703 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet CIA, Säpo och Must mm
Hej PSR och gestur! Kunde inte låta bli, ni andra får ursäkta reprisen.

<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?p=6056...pic.php?p=6056#p6056 [/url]<!-- l -->

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Axons
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8710 av Axons
Svar från Axons i ämnet CIA, Säpo och Must mm
Jag tycker det är bra att vara LITE paranoid för då slipper man känna sig så ensam.
Mer
19 år 2 månader sedan #8718 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet CIA, Säpo och Must mm
Jag tror det är ganska vanligt med vanföreställningar om CIA, KGB, SÄPO och liknande. Jag tycker att särskilt på Schizophrenia.com stöter man på dem ganska ofta. Det verkar vara jobbiga och handikappande vanföreställningar. Måste vara skrämmande att drabbas av det. Kanske det är vanligare i USA än i Sverige. USA har ju mer deltagit i det kalla kriget medan Sverige varit neutralt.
Mer
19 år 2 månader sedan #8721 av Gestur
Svar från Gestur i ämnet CIA, Säpo och Must mm
Det stämmer att det är vanligt med vanföreställningar om underrättelse- och säkerhetorganisationer. Min kognitiva psykoterapeut har träffat många som har sagt att de arbetar för CIA. En gång när sökte hjälp akut fick jag träffa en ung, vacker, kvinnlig, rysk psykiater. (det finns gott om östeuropeiska kvinnor i psykiatrin) Förutom att jag bad om att få Zeldox frågade jag henne om många i Ryssland tror att de är förföljda av KGB. Hon svarade ja. Då sade jag att de inte är säkert att de är paranoida och det höll hon med om.

När mina misstankar mot Must(militära underrättelse- och säkerhetstjänsten) var som starkast vände jag mig till Säpo, som jag har något större förtroende för. Jag fick träffa en kriminalinspektör. För honom berättade jag att jag har gjort undersökningar i militära arkiv och känt mig bevakad av Must. Han svarade med att ge mig två råd eller uppmaningar:
1) Du kan aldrig ta reda på om du har blivit bevakad av Must och det måste du lära dig leva med.
2) I Sverige kan man aldrig få rätt mot en myndighet.

Det första rådet har jag tagit till mig och det har gjort livet lite lättare. Egentligen kan ju ingen av oss veta om man är bevakad eller inte.
Det andra rådet har jag lite svårare att acceptera, även om jag egentligen vet att det är sant.
Mer
19 år 2 månader sedan #8789 av Gestur
Svar från Gestur i ämnet CIA, Säpo och Must mm
När jag trodde att jag var förföljd av Must gjorde jag en polisanmälan. Polisen rubricerade ärendet som tjänstefel och lämnade över det till åklagare. Åklagaren skrev ordagrant så här till mig: "Ni påstår mycket men var är bevisen? Och var står det att detta skulle vara olagligt? Ni kanske ÄR en militär säkerhetsrisk". Efter det begärde jag överprövning hos överåklagaren och Riksåklagaren utan resultat. För närvarande väntar jag på besked från Europadomstolen. Jag förmodar att jag också anses vara en rättshaverist. För närvarande känner jag mig inte förföljd och därför är det nog inte aktuellt med fler anmälningar. Det som var mest obehagligt var när min vanliga(friska) misstänksamhet slog över i paranoia och psykos. Hoppas att handläggningen i Europadomstolen inte drar ut på tiden, så att jag kan lägga det hela bakom mig.