att bli ett monster

  • korg
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #135666 av korg
att bli ett monster skapades av korg
jag blir bara säm´re och sämre,är rädd för allt nästan.
för fåglar(även småfåglar-dom låter som fan varje gång jag blir uppvarvad.

vill åtminståne kuna åka till förälldrarna som bor ca.2min färd ifrån mig,
Men mitt handikapp(känslorna)gör att..ja??vart kan jag vara när jag är sur och arg Hela tiden,så tragiskt :cry: det är känslorna som säger så,Men tankarna vill så så mycket mera!!

vara glad,åtminståne ledsen med andra istället?

jag blir sämre och sämre,vad ska jag göra som jag kan göra
där jag bor i lägenheten(har boendestöd)

tack,
vad ska jag heta??HULKEN :cry:

Tack,
en smycket sliten Uffe
Mer
15 år 9 månader sedan #135671 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet att bli ett monster
Fanns förr ett grund som hette hulkebådan i Göteborgs skärgård, som många fartyg gått under på! Man kan inte längre sitta där och hulka tillsammans, för det är bortsprängt och borta, till fromma för alla människor som skall från och till Göteborg!

Var skall jag sitta och hulka tillsammans med dig?

I den här världen är man inte HULKEN!

Ha det bra Uffe!
självklart är du välkommen att använda vilket nicknamn som helst när och om du blir medlem...

Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 9 månader sedan #135677 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet att bli ett monster
Om det är schizofreni som du har, så brukar det vara värst de fem första åren, men sedan förbättras markant de flesta. Det som är viktigt är att man fått rätt medicin, som ger effekt. Efter en psykos drabbas många av en depression, vilket gör att många också använder antidepressiva, som också kan lindra ångest.

Det finns också andra behandlingar än antipsykotika, som har effekt och som är viktiga att få. KBT, patientutbildning och familjeutbildning minskar också psykossymptom och minskar återfall i psykos.

Det är viktigt att sova tillräckligt, äta regelbundet samt att motionera ofta.
Mer
15 år 9 månader sedan #135712 av Geta
Svar från Geta i ämnet att bli ett monster
Hej Uffe!
Om det nu är schizofreni som du har, så kan det
vara väldigt slitsamt de första åren.
Fast du är kanske ingen nybörjare i gebitet.
Det här att man kan bli så arg och sur så man blir
rädd för sig själv, hör också till.
Har du haft boendestödet länge?
Mer
15 år 9 månader sedan #135713 av ElviraFattigan
Svar från ElviraFattigan i ämnet att bli ett monster
Hur ofta har du kontakt med din doktor? Om du blir sämre och sämre kan du ju inte bara få sitta ensam - du måste ju få hjälp. Hur gör man, ni erfarna, i en sån här situation? Kan man bromsa i utförsbacken med rätt sorts medicinsk behandling? Lugnande kanske, som tog bort ångesten och rädslan?
Mer
15 år 9 månader sedan #135714 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet att bli ett monster

ElviraFattigan skrev: Hur ofta har du kontakt med din doktor? Om du blir sämre och sämre kan du ju inte bara få sitta ensam - du måste ju få hjälp. Hur gör man, ni erfarna, i en sån här situation? Kan man bromsa i utförsbacken med rätt sorts medicinsk behandling? Lugnande kanske, som tog bort ångesten och rädslan?


Bara prata! till exempel skriva här på viska.se! Så länge man kan prata om sitt svåra är det ingen fara!

En som är helt tyst som öppnar sig för andra, finner att fler än en själv har gått igenom det svåra! Då får man också hjälp att komma ut ur situationen!

Det är visserligen inte de många orden i bland som ger svaren, utan det kan komma med tiden och kort men kärnfullt, så det får en att studsa när man hör dem...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum