lukt hallusinationer

Mer
19 år 2 månader sedan #8908 av sussi14
jag känner lukter som inte är på riktigt, mest att det sticker brandrök i näsan, det är så verkligt att jag nästan går på det. fast jag mår inget bra av det. jag får för mej en massa dumt för det, att jag kommer vara med om en brand, vågar knappt sova. parfymer har jag med känt som försvinnerefter en stund.
har risperdal och zoloft på dagen..känner nån igen sej så skriv..
Mer
19 år 2 månader sedan #8912 av bara_på_låtsas
skrev nyss i ett annat inlägg om någon som hade lukthallucinationer. jag har lidit av det i några månader nu. Dom kom i samband med att jag använde hallucinogener cirka var tredje dag i några månaders tid och har inte försvunnit sen dess. Jag känner en lukt av något ruttet runt mig hela tiden, det är skitjobbigt. Alla säger att jag inte luktar konstigt men jag känner det tydligt och klart....man får helt enkelt fråga nån och lita på att det dom säger är sant. Jag hatar det och det är det värsta med att vara sjuk för mig, det är FÖR nojigt aså. Du ska vara glad att du åtminstone inte tror att DU luktar konstigt, det är lättare att hantera tror jag...
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #8916 av
Svar från i ämnet lukt hallusinationer
varför använda sånt då?
Mer
19 år 2 månader sedan #8920 av Geta
Svar från Geta i ämnet lukthallusinationer
Bara_på_låtsas!
Om du tar droger får du väl vara beredd att
ta biverkningarna också.
Dom som tar mediciner får också räkna med
biverkningar. Det ingår liksom i paketet.
Detta att ställa för och nackdelar mot varandra.
Eller är det inget som du tycker ersätter drogerna
för dig?
Mer
19 år 2 månader sedan #8925 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet lukt hallusinationer
Vid schizofreni är luktförmågan förändrad och lukter kan feltolkas. En med schizofreni kan tycka att apelsin luktar pizza. Det behöver därför inte alltid vara lukthallucinationer utan en slags perceptionsstörning dvs feltolkning. Man diskuterar också om den störda luktförmågan vid schizofreni skall kunna användas för att diagnosticera sjukdomen. Lukttester är billiga att utföra nämligen.
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... ingstecken
www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... chizofreni
Mer
19 år 2 månader sedan #8929 av bara_på_låtsas
jo jag vet. Men det var ingen jävel som hade berättat för mig att det kunde bli såhär! Jag fick ju lära mig det den hårda vägen istället. Hallucinogener är ett ganska avslutat kapitel i mitt liv, dom intresserar mig fortfarande men jag vågar inte använda dom. Det är helt enkelt inte värt det längre. Vad gäller andra droger, så är det som du säger att jag inte känner att något annat kan ersätta dom. Jag får ju ingen lugnande utskrivet så istället får jag droga ner mig. Annars lär jag inte bli speciellt långlivad direkt. Bättre att knarka än att dö i.a.f. Det måste ni hålla med om? Att knarka kan man sluta med när den stunden kommer då man känneratt det skulle funka, men dör man kan man ju aldrig ångra sig mer. Då är man ju borta. Så jag väljer droger framför döden, och på sätt och vis känner jag att jag har valt att kämpa och ha ett liv. Förstår ni vad jag menar?