Är det hallucinationer?

Mer
19 år 1 månad sedan #9806 av Panda
Svar från Panda i ämnet Är det hallucinationer?
Jag ska nog få psykosmedicin snart, så fort min psykolog och läkare får ihop sina dagar. Men det hela är så konstigt. Det känns som att jag ljuger hela tiden.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13122 av
Svar från i ämnet Är det hallucinationer?
jag har också haft det problemet att det känns som om man ljuger om sina symptom. det vet jag flera som har
Mer
18 år 11 månader sedan #13123 av Galen
Svar från Galen i ämnet Är det hallucinationer?
det är inte bra. se till att få allting sagt i alla fall
Mer
18 år 11 månader sedan #13129 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Är det hallucinationer?
Panda :

Jag känner igen mig ganska mycket. Jag hade under en ganska lång period en person i mitt huvud. En tjej, en elakre version av mig kan man säja. Med det menar jag inte djävulen som sitter på ena axeln och ängeln på andra. Hon kallade mig för saker, kritiserade och fick mig att föra dåliga saker. Hon var alltid arg på mig och pratade hela tiden med mig. men hon var också stöttande på ett sjukt asätt. Iaf, det jag ville komma fram till var att min läkare såg inte det som någon hallicination utan öververklighetsfantasi. Så sa han. Jag hade omedvetet skapat den här människan, men hon kändes så verklig. Omedvetet ville jag ha henne där för att jag kankse ville må dåligt, straffa mig själv.
Men jag vet inte riktigt hur det är för dig....men du ska absolut prata med en psykiatriker så han kan bedöma saken.
  • freude
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13923 av freude
Svar från freude i ämnet sätt hårt mot hårt
om hon får dig att må dåligt ge tillbax! ät allt du inte får äta och gör tvärrt emot vad hon säger. du kan henne att må dåligt så kanske hon inte vill stanna kvar. Tänk att ju mer hon klagar dessto sämre mår hon. tjatet kan vara värt att höra om det funkar och hon försvinner!
Mer
18 år 11 månader sedan #13978 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Är det hallucinationer?

Panda skrev: Tack för era svar- Mitt tjatande förra veckan verkar ha gjort lite nytta på psyket. jag ska få prata med en kurator eller nåt på tisdag i alla fall.

För mig är det här så kluvet. Vad jag kan säga till läkaren beror helt på hur jag är den dagen. Det blir så svårt att ge en sann bild.

Just nu känns det t ex inte alls som det gjorde när jag skrev inlägget. Men jag vet att det kommer att göra det igen. Men när jag mår bättre blir jag förbannad på mig själv för att jag inbillar mig saker och vågar inget säga.Eller, som du sa, mår jag dåligt så FÅR jag inte.

Ibland skrattar jag åt det här. Jag förstår det inte alls
förlåt om jag är osammanhängande


Det är inte konstigt om du inte vågar säga allt till din läkare... så är det nog för de flesta...

Men hur är det med känslan av att ha en röst i huvudet... finns den där jämt eller bara ibland... är det nått som kommer bara då du är under stress?

Det är viktigt att du vet själv hur pass bevärande det är.... och sen kan du berätta om det för din läkare, och kanske få någon bra terapi som hjälp....