"Hej, jag är schizo!" Del 1-4

Mer
19 år 1 månad sedan #9640 av Abzu
Hej kompisar!

I ett försöka att skriva av mig har jag nu skrivit en novell som hittils är i fyra delar. Den heter "Hej, jag är schizo!" och finns att läsa på <!-- w --> www.sockerdricka.nu <!-- w --> om man söker på författarnamnet "Abzu".

Jag har funnit det väldig skönt att skriva av mig om vad jag tänkt och upplevt. Jag kan verkligen rekomendera skrivandet som terapi.

Utdrag ur "Hej, jag är schizo!"

"Jag förlorar vad jag än gör nu. Vare sig jag isolerar mig eller är social så blir det bara fel av det. "Du är värdelös. De tycker inte om dig." Så säger Tanken om och om igen.
Är jag social blir jag bara misstänksam och får mer material att älta när jag blir ensam. Vad menade hon egentligen med vad hon sa? Var det en pik till mig?
Jag är så trött! Vill inte mer alls! Och folk verkar inte angelägna om att ha mig kvar här på jorden, så varför skall jag stanna i denna pinans värld."
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9642 av Axons
Svar från Axons i ämnet "Hej, jag är schizo!" Del 1-4
Hej Abzu.
Jag har läst din novell nu och jag tykte den var väldigt bra. Du är ju riktigt bra på att skriva. Jag tänkte rösta på din novell men jag lyckades tyvärr inte.
Mer
19 år 1 månad sedan #9644 av Galen
det var intressant läsning :D
Mer
19 år 1 månad sedan #9645 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet "Hej, jag är schizo!" Del 1-4
Tack Orvar och Galen

Orvar, man måste vara medlem och ha röster till sitt förfogande för att kunna rösta på sockerdricka.
Mer
19 år 1 månad sedan #9658 av liro01
Jag blir tagen. Det är bra skrivet, det tar tag i ens inre. Alla som jobbar med människor borde läsa dessa delar för att få en inlevelse hur det är att må dåligt, egentligen skulle alla läsa för att få en förståelse ( söka pengar och göra en kortfilm om "Det dubbla livet" ) Det tragiska är att behöva hamna i en sådan här situation. Vad viktigt det är att ha ett "litet nätverk" som kan stödja om man skulle börja må dåligt. Du är fantastisk.
Mer
19 år 1 månad sedan #9666 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet "Hej, jag är schizo!" Del 1-4
Tack tack och tack : )