mina mantra

Mer
19 år 1 månad sedan #9686 av dalo
Svar från dalo i ämnet Vad...
Vad menar du?
  • Niklas
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9688 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet Vad...

dalo skrev: Vad menar du?


Ett gott råd är därför att skilja på "faktiskt mantra" och "liksom mantra" då faktiska mantra alltid härstammar från en riktig guru till skillnad från svammel, som är "liksom mantra".

Det är inte bra att mena att "liksom" betyder "faktiskt".
  • Holger
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9689 av Holger
Svar från Holger i ämnet mina mantra
Nej. Det är inte bra att mena att "svammel" (=[i:39ncub4e]liksom[/i:39ncub4e] mantra) betyder "ord som förmedlas från en andlig ledare, etc." (=[i:39ncub4e]faktiskt[/i:39ncub4e] mantra).
  • Niklas
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #9690 av Niklas
Svar från Niklas i ämnet mina mantra
Skillnaden mellan liksom och faktiskt avgör saken.
Mer
19 år 1 månad sedan #9692 av dalo
Svar från dalo i ämnet Admin
Okej, det här är en post till alla, som alla bör läsa, men riktar sig främst till Admin1:

Jag är medveten om vilka konsekvenser detta uttalande kommer att få, men jag menar att jag kan stå för varenda ord jag skriver (i allmänhet), så jag börjar helt enkelt.

Jag tycker att alla som ska skriva på sådana här forum ska behöva registrera sig innan. Kanske vill jag vara så djärv så jag påstår att jag påstår att registrering ska behöva krävas för att ens läsa (/det/ är dock väldigt tveksam, då man i regel vill se varför man ska registrera sig innan man gör det), men absolut för att skriva. Jag önskar av hela mitt hjärta att det inte behövde vara så, dock.

Varför registrerings-krav? Ett kompetenskrav, helt enkelt.

Detta är väldigt kontroversiellt, jag vet, och jag vill återigen poängtera att jag TYVÄRR MÅSTE tala om detta, det är INGET jag gör för att "det är så himla rolig", vilket det såklart INTE är.

Detta kommer kanske inte att bli av, men det vore väldigt bra.

Varför skriver jag detta här och nu? Ja, det har egentligen ingenting att göra med den här sidan, faktiskt ingenting alls. Tycker dock att detta forum har väldigt intressanta och kloka (registrerade!), och detta är det enda forum där jag räknar med att folk verkligen läser och begrundar det jag skriver.

Så, skriv om detta förslag är bra eller dåligt, varför det är bra eller dåligt. Jag vill veta.