Namn på röster

Mer
15 år 5 månader sedan #157838 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Namn på röster

sassa807 skrev: Ja, det är väl precis som så. Att det verkligen är som om någon tilltalar henne. För det är sanningen för henne. Sen om hon kopplar att grannen faktiskt är bakom en vägg eller kanske inte ens hemma, det vet jag inte. Det är intressant och skrämmande på samma gång. På sätt och vis skulle jag vilja byta med henne.. bara för att få uppleva och kunna förstå henne bättre. Men, samtidigt så verkar rösterna vara väldans påfrestande.. att alltid har någon som säger åt en saker.. och hon blir ju upprörd varenda gång..


Vanliga människor kan också höra röster och det är c:a 5 % av befolkningen som drabbas. Vid psykoser kan rösterna ha ett negativt och skrämmande innehåll, vilket kan skapa ångest. Rösterna kan också vara kopplade till vanföreställningar. Värsta rösterna är kommandohallucinationer eller imperativa hallucinationer, som uppmanar en att göra saker. Det kan vara farliga saker, som att simma över en sjö och liknande. Din mamma kan också kanske höra din röst och därmed påstå att du sagt saker, som du vet att du inte har gjort.
Mer
15 år 5 månader sedan #158356 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Namn på röster
Två män, en god/vägvisare (oftast) och en som bara är elak/hånande (typ borta sen jag vägrade lyda för en sju år sedan). En kvinna som är stark och driftig och en annan kvinna om är bara "god" rakt igenom. Samt några mer odefinerade av olika slag, som inte pratar men som bara varit närvarande, andats kallt på mig eller skrattat vid olika tillfällen.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 11 månader sedan #1253744 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Namn på röster
Jag har en ny, framträdande röst jag kallar F*****n. Han skriker inte elakheter och det är bra. En ande som varit död i nästan femhundra år.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253755 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet .
Min heter min vän demonen.
Mer
3 år 11 månader sedan #1253758 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nissegossen
De jag hade i början sade Inga namn Inga namn.

Får väl kalla dem för Inga alla. En finns jag kan lita på henne, hon dyker bara upp när det är fara för liv, hon har någonstans en vad jag tror moderator funktion, hör henne aldrig annars. Samt en som har tjänst som sufflös inom mig när jag skriver, hon säger orden jag tänker när jag skriver över lag. Jag själv är inte anträffbar inom mig. Mitt jag är sådant att om skall säga jag kan det vara enstaka ord ändelser halv-sagt jag finns endast som det sammanställande ifråga om jag själv. Förleds inte till att tro att jag har ett svagt jag, då får ni ett helvetes starkt JAG inom mig. Om ni kunde höra mina tankar skulle ni förstå vad jag menar jag är allt i mig själv som ger mitt jag, ändelser ord ja allt.
Namn på rösterna ja, det är inte bara en, alla får jag kalla Inga, har inga andra namn på dem. De är inte bara EN, ändå säger de du går med hela ord och meningar, en meddelar tjänst, på vandring på the milky way

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1253760 av Josa
Svar från Josa i ämnet .
Mina änglar, andar och inre människor har namn som de själva har talat om för mig.