Namn på röster

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 10 månader sedan #1260386 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Namn på röster
Jag har en ny, framträdande röst som börjar på F. Han har levt på riktigt, 14- och 1500-tal.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 9 månader sedan #1265146 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Namn på röster
Varför är vården så intresserad av vilka man hör i sitt huvud? Jag har börjat kalla dem Ville och Valle, egentligen heter de Jeff och Daniel. Men jag har en vän som jag helt sonika kallar F***. De två förstnämnda pratar illa om mig, men så har det alltid varit. Räcker det inte att konstatera att patienten är rösthörare?
Mer
3 år 9 månader sedan #1265149 av Geta
Svar från Geta i ämnet Namn på röster
Konstigt nog så har psykiatrin aldrig frågat mig om mina vanföreställningar. Nu hör inte jag röster på det sättet.
Mer
3 år 9 månader sedan #1265171 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Namn på röster
Alla av dem heter Inga, då de tjatat inom mig Inga Namn, alltså Inga heter de :rotfl

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 9 månader sedan #1265176 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Namn på röster
Mina röster som håller sig borta nu Fantasio förföljde mig, stötte och blötte det jag sa och gjorde i negativ anda , de vill nog veta vad rösterna säger och varifrån de härstammar kommer de från din omgivning eller kommer de någon annan stans ifrån för att bättre förstå din problematik och hur de ska kunna hjälpa dig.
Tycker du ska berätta Fantasio, kan vara skönt att få öppna upp rösterna och dissekera dem med någon annan.
Mer
3 år 8 månader sedan #1270279 av koi
Svar från koi i ämnet Namn på röster
Två av mina mest framträdande röster har berättat för mig vad de heter. Jerek och Michelle.

Jerek är min skyddsängel. Men jag ser inte honom nu. Eller hör. Det rådde Quetiapin och maxdos Abilify bot på.

Michelle kan man inte lita på hon ljuger och luras. Hör ej henne heller just nu som tur är.

Babblet har inga namn.

Demonerna är demoner och övriga änglar heter änglar.