Namn på röster

Mer
15 år 5 månader sedan #157269 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Namn på röster
Man berättar bara! Rösterna är med hos läkaren också och jag bryr mig in te om förbud från mina röster!

Det kan i vissa fall vara diskretion hederssak, men jag låter dem aldrig utfärda ett förbud mot vad jag skall säga!

Det är JAG som bestämmer vad JAG skall säga och göra!

Går aldrig i livet med på att inte få föra min egen talan!

De finns i bakgrunden och kan vara förbannade på mig!

Tillåter inte att någon tar över mitt JAG, det är ett eget JAG i original!
Jag ruckar aldrig på det!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 5 månader sedan #157528 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Namn på röster
Jag hör inte röster, men ibland undrar jag om jag skulle kunna höra det och jag bejakade det tillräckligt och "lyssnade" ordentligt. Finns det någon forskning på vad det är som händer när man hör röster?
Mer
15 år 5 månader sedan #157530 av Geta
Svar från Geta i ämnet Namn på röster
Det är inte säkert att man hör röster fast man har
diagnosen schizofreni.
Mer
15 år 5 månader sedan #157533 av sassa807
Svar från sassa807 i ämnet Namn på röster
Min mamma hör helt och klart att det är grannarna som pratar. Hon har två stycken som är vägg i vägg med henne och hon hör dem när de pratar illa om henne till andra och när de avlyssnar hennes telefon eller pratar direkt till henne (genom väggen alltså). Så då måste hon ju höra en mansröst och en kvinnoröst. Men, jag har inte fått reda på hur rösten låter som säger åt henne att om hon träffar mig eller min dotter så ska ufon stråla upp oss i rymden? Vågar man fråga henne om sånt tror ni?
Mer
15 år 5 månader sedan #157542 av Stinan
Svar från Stinan i ämnet Namn på röster

Nissegossen skrev: Jag sätter aldrig namn på mina röster, för de växlar och kan ta vilken skepnad som helst!


På min sida av stan så är det min Psykiatriker som har uppmuntrat mej till att "hitta på" namn till de olika rösterna.
Världen är så konstig :rolleyes:
Mer
15 år 5 månader sedan #157598 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Namn på röster
Jag tycker inte att man skall sätta namn på sina röster, därför att då framstår de som verkliga tycker jag. Det är säkert lättare att bli kvitt dem om man uppfattar dem som overkliga och bara hjärnspöken.

sassa807 röster låter oftast precis som röster av verkliga personer och ibland kan det vara personer man känner. Det är inte konstigt alls att många tror att de är verkliga.