Röster som sängkamrat

  • milla
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10361 av milla
Svar från milla i ämnet Röster som sängkamrat
Hej igen!
Nej, jag lyssnar inte efter rösterna..de hälsar på när de känner för det helt enkelt.

Jag har provat nu med att sova med en öronpropp i höger öra.
Kommer inte ihåg om jag besvärats av ljuden sen jag provat det.
Men jag tror det funkar, än så länge iallafall..

Sen så har jag provat att sova med teven på med lågt ljud.
Det verkar hålla mina oinbjudna gäster borta. =)
Nej det är klart jag förstår att det är hallucinationer .
Man får ta det som det är.

tack för tipsen!
Mer
19 år 1 månad sedan #10367 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster som sängkamrat
Har du haft några andra besvär än bara rösterna? Depression? Men om rösterna återkommer och besvärar dig tycker jag att du skall kontakta läkaren igen. Om du sover dåligt kan nog kanske besvären förvärras.
  • milla
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10403 av milla
Svar från milla i ämnet Röster som sängkamrat
Hej

Ja, jag har haft Depression och antidepp som jag slutade med i höstas.
Rösterna började komma innan depressionen kom dvs rösterna har funnits i över ett år.
Men de kommer endast vid insomning.

Vaknade nu när klockan var 04.45 helt utan anledning.
Så jag sitter här med en kopp the och har gett upp om att somna om.
  • AvalonC
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10735 av AvalonC
Svar från AvalonC i ämnet Propavan????
Jag tycker det är lite konstigt att din läkare behandlar dig med en sömntablett som är långtidsverkande och inte en som är snabbinsomnande istället...

Jag fick imovan (först) för att somna in snabbt, går på tio minuter och sedan skulle propavanen hjälpa för att jag inte skulle vakna under natten.
(Fick sedan stilnoct för propavanet med min antidepressiva medecin gav mig hallucinationer och total glömska på natten)

Om du somnar in snabbt på kvällen så slipper du höra rösterna, det tycker jag låter mer logiskt, än att du ska behöva ligga och vänta på att sömnmedlet ska hjälpa.

Ändå är det väldigt konstigt att inte din läkare behandlar dina röster/vanföreställningar istället för att försöka få dig att sova bort dem.
Men det är kanske hans första alternativ. Bara att funkar det inte så får du lida längre än nödvändigt, om de hade satt in rätt medecin från början.


Men mitt råd är att du ska fråga din läkare efter ett snabbinsomnande läkemedel istället, eftersom det är när du lägger dig som dina problem kommer, och de tabletterna gör dig inte sömnig på morgonen som propavan gör.

MVH Marleen <!-- e --><a href="mailto:Black_lady17@hotamil.com]Black_lady17@hotamil.com[/url]<!-- e -->
  • milla
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10736 av milla
Svar från milla i ämnet Röster som sängkamrat

AvalonC skrev: Om du somnar in snabbt på kvällen så slipper du höra rösterna, det tycker jag låter mer logiskt, än att du ska behöva ligga och vänta på att sömnmedlet ska hjälpa.


Var det till mig?
Isåfall..

Somna in snabbt på kvällen låter ju väldigt klokt och förståndigt eftersom man då kan slippa rösterna.
Men det ju inte så.

Ljuden väcker mig precis innan jag somnar.
Så pass att jag verkligen anstränger mig för att somna om.

Har pratat med min läkare och säger att det är "normalt" att höra ljud innan man somnar.
Han tycker att jag ska fortsätta med propavanen.
Jag ville då inte gå på honom mer med mina sömnproblem, eftersom han redan bestämt sig för en åsikt och skulle då vända mina försök till att jag är mer intresserad av att få sömntabletter.

Så jag får se med tiden var detta leder till...
  • mistafred
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 veckor sedan #11718 av mistafred
Svar från mistafred i ämnet vakendröm
hej....
jag har precis samma problem, man hamnar lixom i en dröm när man fortfarande är vaken och när man märker vaknar man upp igen och svettas till sen blir man jävligt rädd??
är det så du har det??
det är då jobbigt iaf.