SKRATTANFALL

Mer
18 år 10 månader sedan #14206 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet SKRATTANFALL
Väteatom, vaddå parasitera? varför säger du så?

Paraistera...om ngn säger så, argumentera emot.
Tex så kan du dra up den eko0nosmika politiken, it-utv, USAs militärspending, osv osv, saker han inte vet ett shit om på djupet..

Fråga sen vad pengar är, hur de tillkommer och så vidare. Varför jobbar folk om man egentligen skulle kunna spara in deras jobb? De flesta skulle jag kuna sparka i vår värld...de behövs faktiskt inte om man har effektiva rutiner, bara med it borde ju 50% av all personal kunna psrkas, varför fins det tex kassörskor, varför vänder man inte kassan på mcdonalds, varför byggs inte transportsystem som inte kräver chaufförer och lastare? Varför får inte arbetaren, likt longshoremen i US ut produktiviteten i lönekuvertet?
I sjukvården finns det enorma besparingar med videotelefon, varför ha alla dessa mysiga tids-träffar?
Tex gick jag i feb tioll en läkare, nu återkom jag igår, o det har inte blitt bra, så gissa vad, om 2-3 månader får jag träffa en läkare till..
Dena läkare jag träffat nu skulle lika bra kunnat kolla på mig o tala med mig via videotelefon, och tänk va snabbt det skulle kunna gå, man bara matar av patienter.
Det är inte skapat för det, tvärtom, mer jobb ropas det på..

? Hur kommer det sig att tillväxten, och därmed mer jobb., är nödvändig, varför skall vissas intressen gå före dina osv osv?
Du har inte bestämt saker i denna värld, du e utan ansvar.