tautologier

Mer
19 år 3 veckor sedan #11191 av Undrande
tautologier skapades av Undrande
heheh, jo, jag tror inte man ska försöka prata med läkare så, även om jag uppleve sama sak, de värderar mina ord som jag tar från min värld.

Tex manipulerar...
va glad jag skulle vara om jag manipulerade till dig så alla (nåja) förstår dig utan at du som människa ändå egetligen ändras.

nej, man man får ge exempel, fråga hur e ses, tänka över de känslor man syftade på, kanske göra om det, jag trro varken du elelr jag ska ge exempel förresten, vi får hitta en anna väg att tala, känner igen problemet..

Synd att inte min mor är i livet, hon hade förstått dig.
Mer
19 år 3 veckor sedan #11222 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet tautologier

Niklas skrev: "Hjälp är hjälp." heter en visserligen sann relevant tautologi varpå mkt retorik vilar. Axiomatiseringen är obefintlig. Psykiatri saknar axiomatisering, tror jag. Logiken har ju bl.a. peanoaxiomen. Vid exemplifiering blir allt inom icke-exemplet samma sak. Alltså förmedlar exemplifiering ej betydelse. Betydelsen är snarare i konsonanterna än i vokalerna.


*skratt*

jag ser ritikgt framför mig hur läkaren får små psykoser när du tar över samtalet!

"Axiomatiseringen är obefintlig" jag förstår inte hur du menar riktigt?

"peanoaxiomen" är inget logiskt ord....allså, du lyckas ta såna jag inte fattar.

jag förstår inte heller meningen med inlägget. Jag vill o försöker, o ror jag alvhajar men...om d sa det till mig som du just skrev, skule jag känna mi oerhört korkad och fråga var toaletten var, för helheten skulle inte komma in i skallen på ngt sätt o det e ganska ovanligt at jag känner så. En gn när två läkare blandade engelska, lain och svensk yrkesjargong var det slitigt....
Mer
19 år 3 veckor sedan #11229 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet tautologier

Niklas skrev: Det var en filosof som anmälde mig från början. Jag trodde han och jag diskuterade axiomatiseringar. Polisen ställde lite för många frågor.


ja, fördjävligt, fast samtidgt så måste du ju kommunicera med andra så de förstår, men det e ju inte ...förbjudet..eller farligt...att inte göra det liksom..väl?
Mer
19 år 3 veckor sedan #11230 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet tautologier
jobbar du allså? pengaproblem?
hela den biten ha rullat på och gör så än idag, eelr är du sjukskriven nu, ofrivilligt?
Mer
19 år 3 veckor sedan #11275 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet tautologier
Gratulerar Niklas, väldigt fint jobb du har. De flesta här på sajten arbetar nog inte, men många skulle nog kunna jobba om de fick chansen.
Mer
19 år 3 veckor sedan #11281 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet tautologier

Niklas skrev: Jag har inte en årslön på banken men är ändå nöjd med min ekonomi.
Jag är inte sjukskriven. Jag har tidigare jobbat som lärarassistent vid tekniska högskolan och nu som teknikchef i en privatägd firma. Först skulle jag jobba vid tekniska högskolan och deras lab men näringslivet erbjuder bättre kompensation. De personer jag pratat med inom vården sa att jag låter "teknisk". Nehe?


*skratt*

Jo, men så är det ju, o sen blir du sedd som "sjuk", va korkat...
Nu tycker ju jag att du kanske är lite sjuk, men ju mer du skriver destå mer undrar jag vad det speklar för roll och varför man inte hjälper dig att ta tillvara det du kan isf att klaga på det som inte går.

(Dessutom är det riktigt bra skrivet, jag förstår allt, solklart!)

Men har du (enligt läkaren) shitzofreni så skulle jag om jag var du begära mer utredning, av verkliga superexperter som förstår "din tankebana".
Å andra sidan ä det väl ingen nackdel att ses som shitzofren med de problem du ändå har...

Det påverkar ju egentligen inte ngt, väl?

Hur har du det egentligen då med sociala kontakter, om du enkelt försöker beskriva? Jag 'är nu doktorn som frågar, och jag vill inte höra ngn tes, utan vi har ett normalt samtal och "ja, jag träffar ju inte så många, jag är lite speciell kanske, så jag tycker mest om att umgås med andra som också programmerar" är helt ok, men, "enligt 3bc, who, som sverige satt sig att delta i iom Geneve 1985, menas det att emperiska bevis för umgängen inte kan existera om inte indviden själva godkänt det." är sjukdom även OM faktan här är helt korrekt.

O när du inser att man måste bullra och synas, o ska visa..o försvara så....

Kvinnor? Är du sambo/gift?