utpressning/mentaltortyr

  • jackroos
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 14 timmar sedan #11198 av jackroos
utpressning/mentaltortyr skapades av jackroos
Det är tydligt och klart, att man använder smygpåverkan via de gömda ord inom journalismen för att aktivera de schitzofreniska tendenser hos vissa tittargrupper.
Man liksom sätter dessa tittargrupper mot varandra ; ena blir offer och den andra förföljare.
De kristna (i mitt fall finska) journalister inom TV4 och åtminstone på SVT:s båda nyhetskanaler gör detta aktivt och i nästan varje sändning.
Inte bara det, att det nuförtiden görs så öppet, att nyheter blir ointresanta och exsempelvis politiskt neutaraliserande för en tittare.
Journalister har blivit representanter till sina politiska partier, livsåskådningar och lobbygrupper vilka har består av allt möjligt från de politiska-och religösagrupper till grupper vilkas huvudsyfte är att sprida accepterande till sina sexuella perversiteter och hjärntvätta anhängare till de.
Om jag inte kommer ihåg fell, då fanns det tidigare ett krav på objektivitet inom journalistik, men nu de gör detta "smygpåverkan" inom journalistiken och musiken så öppet, att lagen, om den finns fortfarande, tydligen inte följs nuförtiden.
Längst av detta negativa beteende mot tittarna har gått de översättare vilka översätter filmer främst för tv4.
Sluta konsumera mediaprodukter eller produkter vilka är ihopkopplade med tv 4 exempelvis via reklam så länge som det här fortsätter. Börja med att sluta betala för tv lisenser och glorifiera inte journalister.
Använd internet istället för tv eller tidningar och på internet endast de fria sajter. Läs informatio istället för att titta och lyssna, då är det lättare att analysera vad man drar i sig.
Med mitt fall de nöjer sig inte endast att jaga via media ; de stör också i omgivningen av hemmet och på stan i så stort omfattning, att jag är tvungen att lämna det svenska kultur och språk bakom mig !
Mer
19 år 11 timmar sedan #11223 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet utpressning/mentaltortyr
Ja, tänk.
Jag tycker exakt detsamma, men jag är ju inte shitzofren, iofs skulle jag inte välja orden, men visst är det som du säger överalt.
Mer
18 år 11 månader sedan #11277 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet utpressning/mentaltortyr
Du kanske blir sur på mig Jack nu, men jag tror att du har vanföreställningar om TV. TV:n framkallar inte schizofrenisymptom hos folk. Det är nästan ingen som tror det.

Vanföreställningar minskar om man är kritisk och ifrågasättande till dem. Om man däremot tror på vanföreställningarna så borde de logiskt sett förvärras.

Du skulle nog ha nytta av kognitiv beteendeterapi, som har god effekt mot just vanföreställningar. Det är en psykologisk behandling där en psykolog lär en att vara kritisk och ifrågasättande mot sina vanföreställningar.
Om du får den behandlingen så slipper du flytta utomlands.
Mer
18 år 11 månader sedan #11299 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet utpressning/mentaltortyr

Niklas skrev: Radiostationer lyckades i varje fall framkalla grova vanföreställningar i Usa på 1950-talet då Orson Welles sände "War of the Worlds". Det vet jag som ett faktum.


precis, sen "fostras" folket ju helt öppet till att tycka"rätt" saker.

Jag tror inte jack inbilar sig, men det skulle vara skoj med ett konkret exempel så vi får se om han kommit på ngt eller fantiserat ihop ngt?

undrar vad han tänker om vilket ämne och varför bara tv4?
Mer
18 år 11 månader sedan #11331 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet utpressning/mentaltortyr

Niklas skrev: Här är massmedias budskap:

- Konsumera
- Lyd
- Ställ inga frågor
- Föröka er


Jepp, och jag är psykiskt störd för jag inte vill vara med egentligen.
heldumt.
Mer
18 år 11 månader sedan #11338 av leva
Svar från leva i ämnet utpressning/mentaltortyr
Har svårt att tänka mej att någon kan vara helt objektiv. Det innebär ju att man helt har slagit ifrån sin egen hjärna och har man det, ja, då är man ju död.