Frågar mig själv om det är värt det?

  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #11345 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Frågar mig själv om det är värt det?
Hörde att man kunde köpa någon slags kaktus på nätet som skulle vara narkotika i. Kaktusen var i sig inte förbjuden därför var det inte olagligt att sälja.
Mer
18 år 11 månader sedan #11350 av Interlude
Folk ska tydligen ha dött av läkemedel som innehåller edefferin. Fått stokes osv. Ta ingen sån skit! Försök fixa gymkort, motivation och träna!
Mer
18 år 11 månader sedan #11354 av Tikki
Det finns nåt som heter glykemiskt index. Läs om det.
Mer
18 år 11 månader sedan #11361 av silverseven
Efedrin verkar på liknande receptorer som adrenalin samt att det ger en frisättning av noradrenalin, detta leder till snabbare hjärtslag, perifera kärl drar sig samt att andnings vägarna vidgar sig.

Summan av de två första är att blodtrycket stiger vilket kan vara farligt för dem som har hjärt kärl sjukdomar eller har ärftlighet för dessa. Men att öka blodtrycket en längre tid ger även risk för hjärt- kärl sjukdomar hos icke predisponerade. DVS tar man efedrin under längre tid kan man få dessa sjukdomar utan att det finns i släkten.

Men det är helt sannt att man kan gå ner i vikt av efedrin för det ökar ämnensomsättningen, vilket bla. märks som svettningar och tremor ( händerna skakar).
Självklart är det inte värt att riskera att få ett bruster aneurysm eller artherosklerotiska förändringar för något som kan uppnås på helt ofarliga sätt. DVS mindre kalorier och mer motion...

/S
Mer
18 år 11 månader sedan #11443 av milla
oj vad många svar man fått..

nej..nej..

jag har än en gång begått en såndär impulshadling..
glömde bort att jag var inne i lingonveckan så det var därför jag hade gått upp i vikt..

Nu väger jag som vanligt nästan..
nåja, fortfarande 2 kg mer än vad jag brukar göra...
men det går o springa av sig på 3 veckor...

jag kände mig så tjock för några dagar sedan o tänkte att jag skulle få bort det med lite piller...det är effedrin-fria tabletter..så står det på burken iaf..

ja hursomhelst
pillerburken får nog stå o damma i bokhyllan istället..
man kan aldrig veta vad de preparerar allt med..
Mer
18 år 11 månader sedan #11445 av milla

TIKKI skrev: Det finns nåt som heter glykemiskt index. Läs om det.


tack för tipset!
har läst lite sammanfattde texter om det nu.. :D