Samma Gamla Gubbe

Mer
19 år 2 veckor sedan #11726 av Gatubarn
Hej

Varje kväll när jag är ute själv, så ser jag en gammal sjöman som står i skuggorna och kollar på mig.. Mina föräldrar säger att jag är galen, min läkare påstår att det beror på min diagnos och min flickvän säger att det är kontakt med det undermedvetna eller döda eller något sånt..

Jag hör även röster på kvällen, och natten.. ibland även på dagen, fast bara när jag är ensam.. så jag försöker lyssna på musik dygnet runt.. men det går inte alltid.. och då kommer rösterna och klagar på mig, och ställer frågor.. jag försöker ignorera dom, men dom vill inte försvinna..
vad kan jag göra? snälla hjälp!
Mer
19 år 2 veckor sedan #11734 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Samma Gamla Gubbe
Gå fram till sjömannen?
Mer
19 år 2 veckor sedan #11735 av Gatubarn
Svar från Gatubarn i ämnet Samma Gamla Gubbe
jag kan aldrig förmå mig att göra det..
och han bara står där och kollar på mig..
vad kan det vara? kan det bero på ritalinet jag käkar?
Mer
19 år 2 veckor sedan #11740 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Samma Gamla Gubbe
Ja, det är ju möjligt, men den enda "bot" jag ser är att du går dit.
Du måste förmå dig.

Förlåt om jag e elak o besserwisser, men ...finns det egentligen ngt annat o säga?
Fotografera honom kanske?

Ritalinen..mm..Det låter ju inte omöjligt om du har röster osv.

Egentligen gör det ju inget heller att han står där o kollar. Eller?

Om doktorn, föräldrarna, eller fllcikan ska ha rätt spelar ju mindre oll, bara du kan leva utan extra ångest.
Mer
19 år 2 veckor sedan #11742 av Gatubarn
Svar från Gatubarn i ämnet Samma Gamla Gubbe
utan extra ångest? det är rösterna som får mig att göra så dumma saker.. varför tror du jag går på ritalin? jag är inte sjuk.. jag bara gör vad dom säger..
Mer
19 år 2 veckor sedan #11744 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Samma Gamla Gubbe

Gatubarn skrev: utan extra ångest? det är rösterna som får mig att göra så dumma saker.. varför tror du jag går på ritalin? jag är inte sjuk.. jag bara gör vad dom säger..



Med "extra ångest" menar jag att du måste försöka hitta en väg att få så lite ångest som möjligt. Hur...vet jag inte.

Jag antar att du har damp/adhd?
Man får ju inte ritalina för man är frisk..

Varför gör du som rösterna säger då? Måste du?
Och har det med sjömannen att göra?

Jag tycker nog du är sjuk om du gör som rösterna säger, och de ställer till det för dig.

"när jag går i dödsskuggans dal, fruktar jag ej..."