Kvällen förstörd av fladdermöss

Mer
18 år 11 månader sedan #12731 av Angel
Jag sitter och pratar i telefon med en vän som jag inte träffat på rätt länge och märker att jag får svårt att andas. Det är då det börjar, det vet jag. Det är alltid andningen först. Plötsligt ser jag massor med fladdermöss dom sätter sig i taket och täcker det helt. Det måste ha varit över 100 st för hela taket var svart av dom. Sedan börjar dom flyga runt, runt precis under taket. Alla samtidigt, men då riktas min blick mot den avstängda tv:n. Där ser jag massor med oljiga, skuggliknande varelser. Jag vet vilka det är. Det är demonerna som är här för att straffa mig. Dom skrattar åt mig när dom ser skräcken i mina ögon. Dom hånar mig när jag försöker krypa ut ur rummet. Dom säger att allt är mitt fel, hade jag bara skurit mig när dom sa åt mig att göra det hade inte det här hänt. Jag vet att dom har rätt. Får tag i mitt rakblad och skär i handleden men dom bara skrattar och säger att det inte räcker. Skär i halsen, skriker dom, och jag skär. Inte djupt men tillräckligt för att dom ska bli nöjda ett litet tag. Jag hör fladdermössen skrika och sedan försvinner både dom och skuggorna. Jag springer upp till mitt rum och försöker få ordning på andningen igen. Jag är fortfarande så rädd att jag skakar.

Jaha.. det va min kväll det.. hatar det här så mycket :cry:

[i:5u73yxih]/ Angel[/i:5u73yxih]
Mer
18 år 11 månader sedan #12734 av Tikki
Hej
Vad jobbigt Du har det. Men bra att Du hittat hit och kan skriva av Dig.
Sköt om Dig.
Mer
18 år 11 månader sedan #12739 av Undrande
Jag tycker det nästan låter spännande.
Mer
18 år 11 månader sedan #12740 av Isa-Alise
:D :D Välkommen hit, Angel! :D :D

Låter urjobbigt... :cry: Hoppas att du fick lite lugn och ro sen...

Jag upplever röster i form av djur ibland, ibland som positiva följeslagare... en vildhäst... en örn... en varg... en liten blå fågel....

Men hundratals fladdermöss låter otäckt.... skrämmande... Kan du strunta i dem... finna ro... fly undan dem...

Hjälper mediciner mot dessa upplevelser? Har du några startegier som fungerar för att få ro?

Funkar det tex att strunta i dem, koka en kopp te, sätta på lite lugn musik och låta bli att skada dig själv.... säga till dem: nu vill jag dricka te i lugn och ro och ni får inte vara med... ni får hålla er där uppe på vinden...

Om du inte kan säga ifrån åt dem, så att du skadar dig när de säger åt dig att göra det, behöver du hjälp....

RSMH har ett nätverk för rösthörare som heter Rösträtt... där finns självhjälpsgrupper och stöd i att hantera röster....

www.rsmh.se/

Det finns en hel del bra böcker om röster att beställa därifrån också...

Har du fått pröva terapi eller mediciner? Kanske är värt ett försök om det inte lättar...
Mer
18 år 11 månader sedan #12751 av Admin1
Välkommen, Angel!

Har du sökt hjälp hos vården för dina besvär och har du fått någon diagnos?

Hallucinationer kan förekomma vid många olika sjukdomar och missbruk. Vid allvarligare psykotiska besvär brukar man få antipsykotika, som minskar hallucinationerna hos många. Hos en del kan de också helt försvinna. Det finns också psykologiska behandlingar som KBT som har effekt mot hallisar. Det finns alltså hjälp att få hos vården mot dylika besvär.
Mer
18 år 11 månader sedan #12770 av Moonlight
Fy vad jobbigt. Och jag som klagar på att jag har fel jobb och saknar gnista. Finns folk som har det värre. Bra att du hittat hit så kan du skriva av dig lite. Hoppas du får hjälp, för så ska du inte ha det. Kram