Kvällen förstörd av fladdermöss

Mer
19 år 11 timmar sedan #12885 av Admin1
Det kan vara klokt att tidigt söka hjälp, eftersom läkemedlen brukar vara mer effektiva i början när symptomen är lindrigare. Om symptomen blivit väldigt besvärliga och man väntat med att söka hjälp i flera år kan effekten av läkemedlen avta och hjälpen man får blir därför lite sämre. Det är klokt att söka hjälp redan nu därför och du behöver ju inte berätta det för dina anhöriga.
Mer
19 år 3 timmar sedan #12913 av Angel
okej, aa jag får ge det ett försök.
Men vart ska jag vända mig ?
sjukhus?

kram /angel
Mer
18 år 11 månader sedan #12922 av Undrande

Angel skrev: okej, aa jag får ge det ett försök.
Men vart ska jag vända mig ?
sjukhus?

kram /angel


Nej, jag tvivlar faktiskt på att du kan få ngn hjälp för det där.
Du vet, hjälp kan man bara få om man själv också vill...
Mer
18 år 11 månader sedan #12934 av Admin1

Angel skrev: okej, aa jag får ge det ett försök.
Men vart ska jag vända mig ?
sjukhus?

kram /angel


Ring och prata med en psykiatrimottagning, som oftast finns på sjukhus. Ett alternativ kan vara sjukvårdsupplysningen, som kan ge exakta besked var man skall göra eller vända sig.
  • Medmänniska
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13243 av Medmänniska
Svar från Medmänniska i ämnet Kvällen förstörd av fladdermöss
Hej, Angel!

Jag vet inte var du står andligt, men du talar själv om demoner i form av fladdermöss.
Jag har hört om liknande fall, och det kan också vara fråga om andra obehagliga djur som paddor och ormar.
Du får ta min text eller förkasta den, hur du vill, men jag kan inte låta bli att skriva några rader till dig, för jag kände så väl igen det du skrev om.

Som jag ser det är det just precis som du skriver, demoner, som plågar dig. Den onde vill skrämma oss och på det sättet få oss att lyda honom. Han skrämmer oss via de här demonerna, som vi ser som olika läskiga saker vi är rädda för. Ingen runt omkring oss ser fladdermössen, men själva ser vi dem lika tydligt som allt annat som finns runt omkring oss.

Demonerna skrämmer oss och gör sitt bästa för att få oss att göra det de säger till oss. Ofta uppmanar de oss att vara självdestruktiva, precis som du själv säger. Är de inte nöjda kräver de mer och lugnar sig först då vi gjort som de sagt. Här är det viktigt att komma ihåg att den onde skrämmer oss, men att vi har rätt att stå emot.

Det jag nu skriver tror den på som vill, jag tvingar inte min tro på någon, men jag kan inte hålla tyst då jag läser om någon som plågas av sådant här. Du vet, det pågår en ständig kamp mellan det goda och det onda, mellan Jesus och satan. Den kampen har Jesus redan segrat, då Han dog i stället för oss på korset för 2000 år sedan. Det här är jättesvårt att förstå, men det bara är så. Det betyder att satan inte har någon som helst rätt till oss,även om han gör sitt bästa för att nå oss. En del är han ute extra mycket efter, speciellt om vi på något sätt gett lillfingret till honom.

Jag rekommenderar dig att leta upp någon kristen församling, där man är insatta i sådana här frågor. De kan hjälpa dig att bli fri från det här.

I korthet betyder det att du skall avsäga dig eventuella avtal du gjort med den onde och ge dig till Jesus i stället. Då har den onde ingen rätt till dig. Ensam är allt detta jättesvårt att göra, för satan är stark. Han är den näststarkaste kraften i världen. Gud är starkast. Du behöver en andligt stark person, som är insatt i de här frågorna att vägleda och hjälpa dig.
Jag vet inte var du bor, men i Stockholm kan du få hjälp i t.ex. Arken i Kungsträdgården och hos Södermalmskyrkan på Söder. De kan verkligen sådant här.

Till sist vill jag att du skall veta att du inte har blivit knäpp eller så, utan det du talar om är något mycket vanligt och det går att ordna upp, men som jag ser det, har det antagligen andliga orsaker och inte mentala.

Lycka till önskar jag dig verkligen, och jag önskar att jag på något sätt kunde vara dig till hjälp i det här.
  • Freude
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13922 av Freude
Svar från Freude i ämnet jag vet att du kan!!
Du vet ju att det är vanefreställningar så varför gömmer du inte rakbladen och möter din skräck. gå fram till tvn och ta på den, ställ dig sedan på en stol så du räcker taket. Du måste våga möta din rädsla för att övervinna den! Var stark jag vet att du klarar det!