Kvällen förstörd av fladdermöss

Mer
18 år 11 månader sedan #12829 av Angel
TIKKI : tack..kram

Undrande: det är det inte, urläskigt.. kram

Isa-Alise: Tack.. :) Positiva följeslagare, det låter mysigt ju.. eller ? hihi...Jag vet inte om det funkar att strunta i dem, för jag har inte provat. Men nästa gång de kommer ska jag försöka med det.
Jag har inte berättat det för någon så jag har inte fått någon diagnos och tar inte någon medicin heller.
Nej, det enda jag vet som gör att de försvinner är att skära.
tittar på RSMH nu..

Admin1: Tack.. :) Nej, det har jag inte.

Moonlight: tack, men som TIKKI sa så ska man nog inte ställa sitt mående i relation till hur andra har det utan hur man borde ha det. Hoppas det blir bättre för dig med kram

[i:1rnskdgw]/ Angel[/i:1rnskdgw]
Mer
18 år 11 månader sedan #12833 av Tikki
Hej Angel

Admin1: Tack.. Nej, det har jag inte

Om svaret avser att Du inte sökt hjälp så tror jag det är en bra ide´att göra det.
Kramiz
Mer
18 år 11 månader sedan #12848 av Admin1
Hej, Angel!

Jag håller med TIKKI att du borde kontakta vården för hjälp mot dina besvär. Enklast är nog att ringa till närmsta psykiatrimottagning (brukar finnas på sjukhus oftast). Det krävs ingen remiss från vårdcentral, eftersom vid psykiska besvär kan man söka hjälp direkt på sjukhus.
Mer
18 år 11 månader sedan #12869 av Angel
Mm .. borde väl kanske göra det, men det är de att jag har inte berättat för någon och vill heller inte att någon ska veta. Särskilt inte i familjen. vill inte göra dom besvikna eller så. därför har jag inte kontaktat vården.. /angel
Mer
18 år 11 månader sedan #12885 av Admin1
Det kan vara klokt att tidigt söka hjälp, eftersom läkemedlen brukar vara mer effektiva i början när symptomen är lindrigare. Om symptomen blivit väldigt besvärliga och man väntat med att söka hjälp i flera år kan effekten av läkemedlen avta och hjälpen man får blir därför lite sämre. Det är klokt att söka hjälp redan nu därför och du behöver ju inte berätta det för dina anhöriga.
Mer
18 år 11 månader sedan #12913 av Angel
okej, aa jag får ge det ett försök.
Men vart ska jag vända mig ?
sjukhus?

kram /angel