Strange.. helt annorlunda men ändå inte

  • Roche
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #12820 av Roche
var hos en kompis en dag, vi tog en siesta.. jag låg i soffan och sen börja det hela; hade en sådan sömn då du varken sover eller är vaken, ögonen var öppna och jag kunde se hela rummet, börja höra röster som klagade på mig försökte se mig omkring men ja kunde inte röra mig, efter enorm ansträngning så kunde jag röra på ena armen mot en person (tror jag det var) som stod vid sidan om mig, kunde inte heller bli av med rösterna men när jag rörde vid personen/föremålet eller vad det nu än var så kändes det som om en kraftig våg intu mig bröt loss (liknar det som rörelsen då en droppe hamnar i stilla vatten) jag "tuppade av" och i o med det "vakna" ja..
Mer
18 år 11 månader sedan #12827 av Nissegossen
Jag har varit med om något liknande!

Jag har både kunnat se ut i rummet jag låg i, och inom mig hört röster tala till mig. Jag hade visserligen inte ögonen öppna men jag kunde ändå se ut i rummet såsom om de vore det.

Det har varit snarlikt verkligheten, men jag var ändå medveten om att jag var i trance.

Detta kom när jag var halft om halft vaken, efter att ha sovit över hos min dåvarande flickvän.

Jag kan berätta en hel del om det trots att det inträffade för mer än tjugofem år sedan.

Att berätta om det här, skulle vara en berättelse i sig!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum