Volvo-förföljelser

Mer
20 år 6 dagar sedan #896 av Abzu
När jag var i 17 års åldern fick jag ett tag för mig att jag var förföljd av en man i en gammal grå volvo kombi med tonade bakrutor.
Jag såg bilen flera gånger när jag tog mina kvällspromenader, ibland flera gånger samma dag. Då var jag säker på att jag var förföljd men efter ett tag började jag tvivla. Sen fick jag höra att två yngre flickor sa sig ha blivit förföljda en kväll av en grå volvo kombi, så då visste jag inte vad jag skulle tro.

Och för en vecka sedan ser jag den jävla volvon 20 mil från stället jag bodde på när jag var 17! Ok jag vet att det säkert finns flera sådana bilar i Sverige, men ändå!
  • Totte
  • Besökare
  • Besökare
20 år 5 dagar sedan #900 av Totte
Svar från Totte i ämnet Volvo-förföljelser
Jag har själv haft problem med bilar faktiskt.
Det gick så långt att jag tog reg.numret på dom
och ringde till bilregistret och frågade vem som
ägde bilarna. Men nu skitar jag fullständigt i alla bilar :D

mvh Totte
Mer
20 år 5 dagar sedan #906 av Johan
Svar från Johan i ämnet Volvo-förföljelser
Även fast jag medicinerar kan jag fortfarande känna mig paranoid ibland när bilar parkerar på parkeringsplatsen utanför fönstret i den mening att jag tror de är där för att spionera på mig. Jag antar att det är något man får lära sig att leva med.
  • Totte
  • Besökare
  • Besökare
20 år 5 dagar sedan #910 av Totte
Svar från Totte i ämnet Volvo-förföljelser
Det går att bli av med "bilparanoian". När jag insåg med
hjälp av min terapeut att inte världen snurrar kring mig så
försvann det där med bilarna ganska snabbt.

mvh Totte
Mer
20 år 5 dagar sedan #916 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Volvo-förföljelser
Jag har aldrig haft bilparanoia, men det hände för två år sedan att när jag var ute så upplevde jag att folk pratade om mig. Jag hade alltid den känslan när jag passerade två personer som stod och pratade med varandra.

Jag råkade läsa om kognitiv beteendeterapi och hur man hanterar paranoia där.
När man tror att folk pratar om en så skall man fråga sig själv (tyst förstås) vad har jag för bevis att de är mig de talar om? Då kommer jag på att jag har inga bevis alls. Sedan skall man tänka att även om de hade talat om mig så betyder det ingenting för mig egentligen. Det spelar ingen roll. När jag hade kört i den här stilen ett tag så försvann besvären helt.

Väldigt snygg bild du har lagt till i albumet Abzu. Har du själv tagit den eller hur har du fixat till den?

Admin
Mer
20 år 5 dagar sedan #925 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Volvo-förföljelser
Jag försöker också tänka logiskt när jag får för mig saker, när jag tror att nån förföljer mig eller pratar om mig. Ibland fungerar det, men oftast finns tankarna ändå kvar.

Admin - Bilden gjorde jag när jag läste foto i gymnasiet. Det är egentligen två negativ på varandra i stark genomlysning.