Livlig fantasi eller lätt psykotisk? el. bara allmänt störd?

  • väteatom
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13136 av väteatom
Hej, då och då dyker udda tankar upp speciellt då jag stressar och mår dåligt så uppkommer de. Jag är socialt fobisk så jag stressar lätt upp bland folk. Det händer ofta att hjärnan stänger av. Jag blir helt tom i huvudet och hänger inte med vad folk pratar. Jag hör dem men samtidigt inte.
Här är några exempel på tankar jag har haft, vissa av dem har jag haft alldeles nyligen:

*Jag lider så mycket och har så många motgångar eftersom jag är en profet på prövning av Gud.

*Jag måste hålla mig vältränad eftersom jag är en helig krigare som måste vara stridsberedd.

*Judar har vidriga personlighetsdrag, det ligger i deras gener. Jag måste akta mig för dem.

*Jag måste utbilda mig till kemist för att utveckla biologiska vapen så att jag kan döda så många människor som möjligt.

Tankar om att döda människor förekommer. Detaljerade tankar på hur jag ska döda folk jag hatar eller som är elaka mot mig, fast även tankar om att döda vanligt människor förekommer.

En gång när jag satt i tunnelbanetåg så fantiserade jag att jag tog tag i den där järnstången som folk håller i. Jag bröt den mitt itu och spetsade och slog ihjäl människor med den.

En gång tittade jag på en medresenär som satt intill fönstret, jag tänkte att jag tog tag i dennes huvud och bankade det mot glaset flera ggr med sån kraft så att glaset sprängdes och huvudet blev alldeles blodigt och sönderkrossat. Jag har haft liknande tankar flera gånger.

Nå? Vad är er diagnos?

Det här låter nog värre än vad det är. Fantasierna känns ganska verkliga, men jag kan ändå skilja dem från verkligheten och veta att de inte stämmer. Jag är ateist så det där med Gudstankarna är helt ologiska egentligen.
Mer
18 år 11 månader sedan #13137 av toffel
Men behöver ju inte vara psykisk sjuk bara för att man tänker sånna tankar, det gör väl alla?

Så har jag tänkt flera gånger när världen har varit helt störd, iofs är den alltid det. Iofs är jag rätt störd, anyways ^^

Du kanske inte är socialt fobisk, bara otroligt blyg?

Om det oroar dig så mycket så kan du ju alltid ringa bris om du vill vara anonym, eller så kan du gå till BUP eller ungdomsmottagningen..?
Mer
18 år 11 månader sedan #13142 av Nissegossen
Niklas! Neon!

Till väteatom vill jag säga; Du kan styra dina bilder som du behagar. Men tänk på att tanken är omedelbar!

Jag skulle rekommendera dig att tänka om; Tänk om Gudsperspektivet är sant!?

Även om du är Ateist så tänk om det du tänker kanske är verklighet i en annan värld. Tänk om du verkligen gör det som tänker i en alternativ verklghet?

Själv brukar jag ta avstånd från att tillverka sådana bilder i hjärnan för jag vill hålla min tanke ren från våld.

Om det skulle hjälpa, försök meditera!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #13159 av anden
Toffel: Jag besöker vuxenpsykiatrin, fast för andra problem. Jag har aldrig berättat om mina tankar. Du har antagligen rätt att jag inte är psykisk sjuk.

En dag för för ganska länge sedan under en för mig väldigt stressig period gick jag ut med kniv och tänkte döda en slumpvis vald människa. Men jag fegade ur när jag såg ett lämpligt offer. Är det också något som alla tänker?
  • väteatom.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 11 månader sedan #13160 av väteatom.
ovan skrivet inlägg gjort av väteatom.
Mer
18 år 10 månader sedan #13194 av Q.L
Väteatom:

Käre vän...Jag trodde jag var ensamt om sådant...Men jag har även de "inslagen" du nämner. Nånting i mitt huvud driver mig att träna hårt o berättar att världen kommer att gå under o att jag är en helig krigare.

De fantasier utav våldsinslag du beskriver lider även jag utav.....

Berätta lite mer om dina föreställningar.....