Har ni haft förgiftningsvanföreställningar?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #245360 av
Hej! Jag vill bara göra en liten undersökning. Det verkar vara en vanlig vanföreställning att man tror att ens mat är förgiftad. Har ni haft den vanföreställningen?
Jag säger lite kort att jag haft sådana tvångstankar, ja.
Svara inte om jag känns påträngande eller om ni tycker att det är en privat sak, jag tycker bara sådant här är lite intressant.
Mer
14 år 6 månader sedan #245365 av Geta
Ja, har trott att mjölken i kylskåpet var förgiftad.
Likadant trodde jag att dryck och mat på restaurang
var förgiftad. Tyckte att restaurangägaren skrattade
när jag gick ut.
Antagligen var glasen dåligt sköljda då det smakade
beskt. I ett vips kan jag få för mig såna saker.
Mer
14 år 6 månader sedan #245391 av Admin1
Nej, jag har som tur var aldrig haft sådana vanföreställningar. Det låter jobbigt.
Mer
14 år 6 månader sedan #245420 av Fantasio
Jag har ätit snabbmat i dåligt psykiskt skick. Jag gick då aldrig till samma hak två ggr i rad, för att försvåra förgiftning.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #245422 av
Jag vet inte om jag själv har TROTT på mina idéer, men jag har haft förgiftningsidéer när jag var 10, 13 och 15 år gammal.
Den värsta, vad jag kommer ihåg, var när en självmordsbenägen kompis som var som min syster bjöd mig på en kaka. Jag trodde att hon hade förgiftat för att ta mig med in i döden.


Jag kan lägga till att min dåvarande kompis, hon jag nämnde, lever än. Jag vet tyvärr inte hur hon mår, vi har ingen kontakt idag.


Intressant med era svar, lika många som har haft de här idéerna har inte haft det. Om hälften har haft dem, räknas de som vanliga eller ovanliga :mrgreen: :?:

Fortsätt svara hehe, vill gärna veta, även om ni inte behöver skriva några detaljer om ni inte vill. JAg tror att det här med vanföreställningar kan vara känsligt, jag vet inte.
  • Mr Psychotic
  • Besökare
  • Besökare
14 år 6 månader sedan #245439 av Mr Psychotic
Svar från Mr Psychotic i ämnet Har ni haft förgiftningsvanföreställningar?
När jag var psykotisk trodde jag att min mor la mediciner i maten hon lagade till.